Ingezonden persbericht


Nieuwsbericht

19 februari, 2008

Identiteit in virtuele wereld biedt levensechte inzichten

~ SPSS waarschuwt bedrijven dat ze waardevolle klantfeedback laten liggen in online communities ~

Analisten voorspellen dat 80 procent van de internetgebruikers in 2011 een avatar identiteit in virtuele wereld heeft. SPSS, leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, waarschuwt organisaties dat ze de boot missen als ze niet beginnen om avatars te betrekken in hun marktonderzoeksactiviteiten.

SPSS ziet dat het onderzoeken van klant-avatars in virtuele werelden bedrijven kan voorzien van informatie over de hedendaagse visie op diensten en producten. Daarnaast bieden de avatars ook inzicht in toekomstige markttrends, op wereldwijd niveau. Feedback die op deze manier wordt gegenereerd kan marketingstrategieën en toekomstige productontwikkeling bij bedrijven beïnvloeden. Dit leidt uiteindelijk tot verbeteringen van het productaanbod en hogere klanttevredenheid.

Door klanten in virtuele werelden te onderzoeken kunnen bedrijven real-time internationaal onderzoek doen onder duizenden klanten.

Ervaring wijst uit dat klanten graag mee willen werken aan onderzoek via online communities veel meer dan wanneer ze op straat lopen te winkelen , zegt Frank Passtoors, Country Manager SPSS Benelux bv. Ze zijn voor hun gevoel in een vertrouwde omgeving. Uit onderzoek is ook gebleken dat deze klanten vrijer en eerlijker feedback geven.

Organisaties geven veel geld uit aan marktonderzoek, maar vergeten meestal om online communities en virtuele werelden in deze onderzoeken mee te nemen. Ze kunnen veel meer inzicht vergaren als ze avatars onderzoeken , vervolgt Passtoors. De meningen en trends die via dit medium worden verzameld zijn niet alleen geschikt voor merken die zich online willen profileren, maar ook voor merken uit het echte leven .

(259 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties voorspellende ondernemingen . Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: http://www.spss.nl

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: spssbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette Hulswit - van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bhulswit@spss.com http://www.spss.nl

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com