Ingezonden persbericht


Persbericht

Online Branding: Merkontwikkeling op internet

Themasessie 19 februari, van 18:00 - 21:30 uur

Utrecht, Hogeschool Utrecht

Hoe staat het medium internet in relatie tot een brand? Hoe kun je de kwaliteit van een online brand optimaliseren? Twee voorbeelden van kernvragen die we graag laten beantwoorden door drie experts in dit vakgebied. Inclusief cases waarvan we veel kunnen leren.

Hans Molenaar, voorzitter van PIM, leidt deze sessie om 18:00 uur in. Voor de pauze de eerste spreker:


· Jan Lantink, door de wol geverfd marketeer en reclame man, tegenwoordig directeur van NWQ, confrontonteert ons met de centrale vraag of de bestaande kennis over het bouwen van een merk relevant is voor het bouwen van een online merk. Zijn online merken iets anders dan merken in de tastbare wereld? Lantink gaat in op deze vraag aan de hand van wetenschappelijke kennis, eigen onderzoek en ervaring en een recente case: Take Care Now, nieuw online merk van Agis voor zorgverzekeringen voor jongeren.

Na de pauze:


· Alain Dujardin, creative director bij Lost Boys.

Social media (web 2.0 of welk buzzword je er ook voor wilt gebruiken) heeft branding voorgoed veranderd. Er is niet meer zoiets als één merk. Het zijn meerdere stemmen, meerdere waarheden, meerdere merkwaarden. Het merk wordt - ongestuurd - geladen door de consument die er over praat. Hoe ga je om met een consument die op allerlei mogelijke plekken online meningen, beeldmateriaal, filmpjes en alle andere vormen van content deelt met gelijkgestemden? En hoe zorg je dat je op een relevante manier aan merkbouw doet online?


· Steven Kraal, Country Manager Nederland van Netlog.com, legt uit waarom sociale netwerken in communicatie en branding naar jongeren een cruciale rol innemen. Aan de hand van een aantal concrete cases laat hij zien hoe merken daar op kunnen inspelen.

Vanaf 17:30 uur koffie en thee, om 18:00 uur begint het programma. Na afloop borrel tussen 21.00 - 21.30 uur.

Locatie: Faculteit Economie & Management van de Hogeschool Utrecht. Inschrijven via: www.pimonline.nl.

Nadere Informatie:
PIM, Platform Innovatie in Marketing
Drs. P. Verhaagen
M. 06-54 300 588
T. 035-602 67 58