Deltion College

Deltionstudenten maken kinder- en
jongerenprogramma voor Omroep Zwolle

Omroep Zwolle zendt vanaf medio februari twee nieuwe programmaâs uit: het kinderprogramma Koeqoek en het jongerenprogramma Spuit 11. De opzet en uitwerkingen van de programmaâs zijn geheel in handen van de studenten van de opleiding Animatie/Audiovisuele Vormgeving van het Deltion College.

De samenwerking tussen Omroep Zwolle en het Deltion College is drie jaar geleden ingezet. Ieder jaar bekijken beide partijen hoe de samenwerking gestalte krijgt. Voor 2008 worden twaalf afleveringen uitgezonden. Om de week volgt er een nieuwe aflevering met tussendoor herhalingen. Leren in de praktijk met levensechte producten en situaties is één van de speerpunten van het Deltion College. De studenten van Animatie/Audiovisuele Vormgeving krijgen, dankzij de samenwerking met Omroep Zwolle, de mogelijkheid om echte televisieprogrammaâs te maken.

Kinderprogramma âKoeqoekâ
Een programma voor kinderen van 4 tot 6 jaar wordt vanaf 20 februari elke woensdag om 15.00 uur op Omroep Zwolle uitgezonden. Het programma bestaat elke aflevering uit een aantal vaste items, die elke keer in het teken van een wisselend thema staan. De presentator is professor Koeqoek, die vanuit zijn laboratorium de verschillende onderwerpen aankondigt. Een quiz, een kookshow en diverse sketches en animaties zorgen voor een educatief programma, waar de kinderen veel plezier aan beleven!

Jongerenprogramma âSpuit 11â
Een programma voor jongeren van 16 tot 24 jaar en wordt vanaf 22 februari elke vrijdag om 21.30 uur op omroep Zwolle uitgezonden. Het programma is samengesteld uit vaste onderdelen, die aansluiten bij de beleveniswereld van de doelgroep:

* Lowlife (student gaat zwerven in Amsterdam en wordt hierbij door de camera gevolgd)

* Blackthunder (persiflageachtige detectiveserie)
* Het Studentenleven (real live soap)

* B-Boy life (mini-documentaire)

* Magnetronmaaltijden (testprogramma)

Beide programmaâs zijn gemaakt door teams bestaande uit tien leerlingen, die op hun eigen wijze hun bijdrage hieraan hebben mogen leveren