Ingezonden persbericht


Zondag 24 februari om 17u00 en 20u00: Future Shorts in OT301

Op zondag 24 februari brengt Future Shorts een sterk programma van korte films met de hilarische hip-hop handshake in POUND van gerenommeerd Amerikaanse Music video regisseur Evan Bernard. Ook in de selectie van deze maand zijn de oogverblindende Japanse animatie LOST UTOPIA, de donkere comid AT THE END OF THE SENTENCE van Marisa Zanotti en veel meer korte cinematografische edelstenen.

FUTURE SHORTS FEBRUARI PROGRAMMA
|                |                                                    |
|           |Pound                                               |
|                |                                                    |
|                |DIR: EVAN BERNARD                                   |
|                |UNITED STATES - 2007                                |
|                |TWO FRIENDS MEET ON THE STREET AND GREET EACH OTHER |
|                |BY ENGAGING IN AN IMPRESSIVELY LONG AND COMPLEX     |
|                |HANDSHAKE AND ONCE ITS COMPLETED THEY SAY GOODBYE,  |
|                |STARTING ANOTHER MINUTE-LONG HANDSHAKE.             |
|           |AT THE END OF THE SENTENCE                          |
|                |                                                    |
|                |DIR: MARISA ZANOTTI                                 |
|                |UNITED KINGDOM - 2005                               |
|                |THIS DARKLY COMIC FILM FOLLOWS THE EMOTIONAL JOURNEY|
|                |OF TWO BROTHERS FROM MORNING THROUGH TO NIGHT AS    |
|                |THEY TRY TO COME TO TERMS WITH THEIR RELATIONSHIP   |
|                |WITH THEIR FATHER WHO STUMBLES BACK INTO THEIR LIVES|
|                |ONE DARK CHRISTMAS NIGHT.                           |
|           |JOYRIDERS                                           |
|                |                                                    |
|                |DIR: REBECCA DALY                                   |
|                |IRELAND - 2006                                      |
|                |AS TEN-YEAR-OLD KYLIE STRUGGLES WITH GRIEF, SHE     |
|                |DISCOVERS THAT IMAGINATION CAN BE MORE POWERFUL THAN|
|                |REALITY.                                            |
|           |MIC JEAN LOUIS                                      |
|                |                                                    |
|                |DIR: KATHY SEBBAH                                   |
|                |FRANCE - 2006                                       |
|                |MY NAME IS MIC JEAN LOUIS. I WAS BORN IN FLEURANCE, |
|                |IN THE GERS REGION. WHEN I WAS TWO, I CAME OVER TO  |
|                |PUYSCASQUIER. AND I NEVER LEFT. I'M FIRMLY ROOTED   |
|                |HERE. VOICE, OFF-SCREEN: DID YOU KNOW THAT SOME     |
|                |PEOPLE CALL YOU JESUS? JEAN-LOUIS: REALLY? THAT'S   |
|                |THE FIRST I'VE HEARD OF IT.                         |
|           |LOST UTOPIA                                         |
|                |                                                    |
|                |DIR: MIRAI MIZUE                                    |
|                |JAPAN - 2007                                        |
|                |A HAND-DRAWN ANIMATION USING 5000 ORIGINAL PICTURES |
|                |TELLING THE TALE (PARADISE LOST) OF ADAM AND EVE.   |
|           |THE SUBURBAN TRAIN                                  |
|                |                                                    |
|                |DIR: MACIEJ CUSKE                                   |
|                |POLAND - 2005                                       |
|                |THE DOCUMENTARY IS LIKE A JOURNEY THROUGH RUSSIAN   |
|                |SOCIETY. A WIDE SPECTRUM OF PEOPLE, SITUATIONS AND  |
|                |BEHAVIOURS. FUNNY, WITTY, REFRESHING.               |
|           |LOVE PAINTBALLING                                   |
|                |                                                    |
|                |DIR: GRANT ORCHARD                                  |
|                |UNITED KINGDOM - 2007                               |
|                |TWO RIVAL ARMIES, CAMOUFLAGED, LYING IN WAIT, GUNS  |
|                |AT THE READY.                                       |
|                |                                                    |
|                |PRODUCTION: STUDIOAKA                               |
|                |                                                    |
|                |PAINTBALLING IS PART OF A SERIES OF ANIMATIONS      |
|                |ENTITLED 'LOVE SPORT', - YOU CAN SEE MORE FROM THE  |
|                |SERIES ON QOOB                                      |
ACHTERGRONDINFORMATIE

FUTURE SHORTS

Future Shorts is sinds 2003 een toonaangevend en innovatief filmlabel voor de korte film met een passie om een internationale cultuur rondom het medium korte film te creëren. Dit doen ze onder andere met een maandelijks festival op verschillende locaties wereldwijd. Meer informatie op www.futureshorts.nl

MECCAPANZA

MeccaPANZA is een jonge vereniging die aangesloten is bij het Europese filmnetwerk Nisi Masa (www.nisimasa.com). Het doel van MeccaPANZA is het promoten van een internationaal georiënteerde en constant vernieuwende cinematografische en audiovisuele cultuur in Nederland en het uitwisselen van ideeën en formele aspecten van cinema, alsmede de persoonlijke motieven voor het maken van een film, in de breedste zin van het woord. Meer informatie op www.europeanfilmmaker.net.

Ilona Mulder
MeccaPANZA publiciteitsmedewerker

pr@filmnetwerk.org
Postbus 59710
1040 LE Amsterdam
+31(0)20 6818083 (kantoor)