Continuon


Uitbetaling compensatievergoeding

2/19/2008

Arnhem, 19 februari 2008 - De afgelopen twee weken heeft Continuon brieven verzonden aan alle klanten in de Bommeler- en Tielerwaard, waarin staat op hoeveel compensatievergoeding zij recht hebben.

Een aantal klanten blijkt een verkeerde brief te hebben ontvangen. Continuon betreurt dit en vindt het vervelend dat hierover verwarring is ontstaan. Continuon zal zijn uiterste best doen om dit snel en zorgvuldig te herstellen. Iedere klant ontvangt de compensatievergoeding waar hij wettelijk recht op heeft.

Wat ging er mis?
Het gaat om klanten die de volledige duur van de stroomstoring geen stroom hebben gehad (48-52 uur), maar een brief hebben gekregen waarin een lagere vergoeding wordt genoemd. Continuon is er ten onrechte van uit gegaan dat deze klanten op noodstroom waren aangesloten.

Iedere klant ontvangt juiste vergoeding
Het is nu nog niet precies te zeggen om hoeveel klanten het gaat, er zijn op dit moment enkele honderden telefoontjes van klanten binnen hierover. We verwachten aan het einde van deze week te weten om hoeveel klanten het gaat.

Continuon betreurt deze vergissing en zal alle klanten bij wie iets mis is gegaan informeren. Zij krijgen alsnog de juiste vergoeding uitbetaald.

Stroomstoring Bommeler- en Tielerwaard
Op 12 december kwamen circa 30.000 klanten in de Bommeler- en Tielerwaard zonder stroom te zitten toen een Apachehelikopter van de Luchtmacht in de hoogspanningsverbinding Tiel-Zaltbommel vloog. De storing duurde meer dan 48 uur. De definitieve herstelwerkzaamheden zijn deze week geheel afgerond.