Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Eric T. Peterson over doelstellingen, definities en nieuwe KPI's
NIEUW WHITE PAPER VERKENT METRICS VOOR ONLINE VIDEO

Amsterdam, 25 februari 2008 ­ Nedstat kondigt de publicatie aan van 'Measuring Multimedia Content in a Web 2.0 World', een white paper geschreven door Eric T. Peterson van Web Analytics Demystified met als co-auteur Michiel Berger, Chief Innovations van Nedstat.

De studie verkent het nieuwe directe meetmodel voor multimedia content, aan de hand van business cases over de toepassing van online video. Het biedt een nieuwe set definities en key performance indicators (KPI's) bedoeld om bedrijven te helpen die hun investeringen in video based content op effectieve wijze willen monitoren.

"De drie belangrijkste business doelstellingen voor multimedia content op internet zijn het verkopen van advertenties, het promoten van virale marketing en het binden van bezoekers", zegt Eric Peterson. "Marketeers hebben behoefte aan standaarden en best practices om het succes van deze doelstellingen te monitoren en evalueren. Nedstat is met Stream Sense(TM) duidelijk koploper in video analytics en was daarom de ideale partner om mee samen te werken."

Michiel Berger: "De populariteit van online video groeit explosief en organisaties gaan een steeds belangrijker deel van hun advertentiebudget reserveren voor dit kanaal. Met Stream Sense(TM) bieden wij uitgebreide metrics over het gebruik van video streams, zoals het klikgedrag tijdens het bekijken van advertenties. Eric's studie biedt een prachtig raamwerk voor marketing professionals waarbinnen zij deze metrics effectief kunnen inzetten."

De white paper 'Measuring Multimedia Content in a Web 2.0 World' is gratis te downloaden op http://www.nedstat.nl/publications en op http://blog.sitestat.com.

Over Web Analytics Demystified en Eric T. Peterson

Web Analytics Demystified werd opgericht in 2007 door de internationaal bekende auteur en voormalig JupiterResearch analist Eric T. Peterson. De organisatie levert objectieve, strategische ondersteuning aan ondernemingen die ernaar streven het optimale uit hun investeringen in web analytics te halen. Door het gat te overbruggen tussen meet technologieën en business strategieën, heeft Web Analytics Demystified honderden ondernemingen over heel de wereld ondersteuning geboden, waaronder veel bekende retailers, financiële instellingen en aanbieders van online media.

Over Nedstat

Nedstat is Europees marktleider in website analytics.

De Nedstat producten en services stellen bedrijven en organisaties in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Nedstat maakt website analytics simpel, duidelijk en toegankelijk voor gebruikers van alle niveaus en disciplines. Producten zijn daarom makkelijk te gebruiken, rapporten zijn helder en snel toegankelijk, aanpassingen zijn eenvoudig en de service en support zijn persoonlijk en van hoge kwaliteit.

Nedstat telt 180 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Tot de klantenkring behoren vele gerenommeerde en wereldwijd opererende ondernemingen zoals ASICS Europe, Danone, Electrabel, Ernst & Young, KarstadtQuelle, Panasonic, Renault en Wolters Kluwer, alsmede diverse overheidsinstanties en non-profitorganisaties.

Accreditaties van onafhankelijke, toonaangevende instituten in Europa, zoals ABC electronic en OJD, garanderen dat metrics van klanten in overeenstemming zijn met de gestelde standaarden.

Voor meer informatie over Eric T. Peterson en Web Analytics Demystified, kijk op http://www.webanalyticsdemystified.com, e-mail eric.peterson@webanalyticsdemystified.com, of bel +1 503 282-2601 in de United States.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u zich wenden tot: Nedstat B.V., Ulrike Ziegler, telefoon +31 (0)20 5 195 443, e-mail press@nedstat.com.

Voor meer informatie over Nedstat, ga naar http://www.nedstat.com.