Het blad voor en door ondernemers is vernieuwd: 'de STATUS'


PURMEREND, 20080225 -- de STATUS gaat over succesvol ondernemen; ondernemers die kansen zien en kansen grijpen, over successen en tegenvallers, over regionale en landelijke ontwikkelingen, over geld verdienen en geld verliezen. Maar de STATUS gaat vooral over mensen. Mensen die hun nek durven uitsteken, klein beginnen maar groot denken en hun verhaal willen delen met de lezers. Dat maakt de mensen in de STATUS uniek.

Nieuwe naam

de STATUS is voortgekomen uit Regio Opinie en heeft sinds december 2007 een vernieuwde naam, uitstraling en inhoud de STATUS is het enige magazine in Nederland met een landelijke dekking en een regionale segmentatie. Daardoor blijft de inhoud dicht bij de regionale ondernemer.

Unieke positie

Uniek aan de STATUS is het regionale katern. Met het regionale katern `de STATUS in uw regio' blijft het magazine de lezer informeren over zaken die binnen de regio `spannend, nieuw, relevant of anderszins zinvol zijn om aandacht aan te besteden' aldus Marco Klockenbrink, uitgever van de STATUS. Binnen dit regiokatern is er ruimte voor het plaatsen van visitekaartjes, niet alleen van landelijk opererende bedrijven, juist de bedrijven actief in de regio krijgen de ruimte hiervoor. Door middel van deze visitekaartjes maken de bedrijven zich bekend in de regio en dit werkt! `'We krijgen ontzettend veel positieve feedback op het gebruik van de visitekaartjes, veel bedrijven die hiervan gebruik maken worden gecontacteerd door de lezer van de STATUS." aldus Marco Klockenbrink.

Ondernemen is "hot"
Het aantal startende ondernemers groeit in de laatste jaren sterk: in 2004 waren het er 65.000, in 2005 75.000 en in 2006 ruim 85.000. In 2007 is volgens de Kamer van Koophandel het record gebroken en hebben voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis meer dan 100.000 mensen een eigen bedrijf gestart.
Uitgever Marco Klockenbrink hierover: "de STATUS voorziet in een groeiende behoefte en een steeds groter wordende groep lezers die de behoefte heeft tot informatievoorziening op maat. Naast de STATUS zijn wij bezig met het ontwikkelen van een (interactief) platform voor deze ondernemers. Veel zaken worden in het MKB gedaan door mond tot mond reclame. Wij willen zo´n netwerk omgeving bieden en een plek zijn waar men naast inspiratie ook nieuwe business op kunnen doen. "

Kortom, de STATUS, over succesvol ondernemen.

-----------------------------------------------------------
Voor meer informatie:
lilian@klocks.nl





Ingezonden persbericht