Ingezonden persbericht


Persbericht

26 februari, 2008

Mobiel internetmarketing heeft de toekomst

Tribal geeft een top 10 van aandachtspunten

Door de opkomst van mobiel gebruik van internet lijkt er automatisch een grote toekomst weggelegd voor mobiel internetmarketing. Met name lokale zoekmarketing kan hiervan profiteren: het mobiele apparaat is altijd binnen handbereik en de eigenaar/gebruiker wil meestal informatie over de plek waar hij zich bevindt. Adverteerders zouden dan ook meer moeten gaan investeren in omgevingen zoals Google Maps. Deze conclusie staat in het onderzoeksrapport Mobiel Internet Marketing; Volwassen technologie in kinderschoenen van Rob van den Hoven, geschreven in opdracht van Tribal Internet Marketing.

Mobiel internetgebruik is sterk in opkomst, ondermeer dankzij betere browsers op mobiele telefoons en grotere bandbreedtes. Op dit moment wordt het met name gebruikt voor mailverkeer en om relevante content te bekijken, zoals weer- en verkeersinformatie, nieuws en sportuitslagen. Er zijn daarnaast nieuwe advertentie- en verdienmodellen in opkomst die de groei van mobiel internet stimuleren. Marketingactiviteiten via mobiel internet zullen toenemen naarmate het medium groter wordt. Het succes van mobiel internet is afhankelijk van de ontwikkelingen op de gebieden sociale acceptatie, mobiele telefoons, datanetwerken, abonnementsprijzen en het aantal websites geschikt voor mobiele apparaten.

Voor de organisaties die net zijn gestart met mobiel internetmarketing, of dit overwegen, geeft Tribal een top 10 van aandachtspunten:
* Experimenteer en test; nu de markt nog niet zo groot is, is er nog tijd voor.
* Plaats telefoonnummers voor direct bellen via de pagina (mobiele telefoon is al in de hand!).
* Gebruik location targeting, aangezien veel zoekopdrachten gericht zijn op de directe omgeving waar de gebruiker zich bevindt.
* Maak alleen gebruik van XHTML voor optimale indexering door zoekmachines.
* Momenteel is Google de meest gebruikte zoekmachine voor mobiel internet, dus houd rekening met de regels die opgesteld worden door Google.
* Zie mobiel internet als een compleet nieuw web, niet als een aanvulling op het bestaande web.
* Plaats geen onnodige of zware content op de website voor mobiele apparaten.
* Verwacht geen direct resultaat; het medium staat nog in de kinderschoenen.
* Kijk naar de wensen van de consument en niet naar jouw wensen als adverteerder.
* Plaats zo min mogelijk betaalde content; gebruikers zijn gewend om gratis content te verkrijgen via het traditionele internet.

Bedrijven moeten een website voor mobiele apparaten zien als een aanvulling op de bestaande site. Het is een extra dienst naar de klant toe en vergroot de bereikbaarheid van het bedrijf , zegt Jan Beekwilder, commercieel directeur bij Tribal Internet Marketing. Op dit moment is het mobiele internet nog niet zo groot, wat het een ideaal moment maakt om te experimenteren met verschillende uitingen en methoden.

Dit onderzoeksrapport is een praktische leidraad voor organisaties die met mobiel internet marketing aan de slag willen. Het is te bestellen voor ¬ 75 via http://www.tribal-im.com/nl/mobiel-internet-marketing.htm

(459 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Tribal Internet Marketing staat voor optimale zichtbaarheid op het internet op basis van maatwerk. Het full-service internetmarketing bureau heeft vestigingen in Nederland, Duitsland en China. Het bedrijf zorgt ervoor dat zijn opdrachtgevers optimaal vindbaar worden én blijven in Google, Yahoo en MSN. Met zijn jarenlange ervaring en expertise bedient Tribal een breed scala aan nationale en internationale gerenommeerde organisaties zoals Océ, Philips, Wehkamp en CheapTickets. Het bureau zoekt voor zijn klanten steeds de beste en de nieuwste mogelijkheden om internet marketing optimaal te benutten.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met René van den Nieuwenhof bij OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 11 30
E-mail: renev@octanepr.com
Website: http://www.octanepr.com

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com