Ingezonden persbericht


Atos University en Beijing International MBA sluiten partnership ter stimulering van verkoopresultaten

Beijing, Parijs, 28 februari 2008 - Atos Origin, een internationale IT-dienverlener, maakt bekend dat haar Sales & Markets Universiteit een langdurig partnership heeft gesloten met Beijing International MBA (BiMBA) van de Universiteit van Peking, een van China's vooraanstaande economische Business Schools. Deze overeenkomst is één van de eerste initiatieven door Europese bedrijfsuniversiteiten in China. Met de samenwerking ambieert Atos Origin een impuls te geven aan de verkoopresultaten van bedrijven in deze snelgroeiende markt.

De snelle economische ontwikkelingen in China - gestimuleerd door de aanstaande Olympische Spelen in Beijing - biedt het wereldwijde verkoopteam van Atos Origin de kans om haar verkoopvaardigheden over te dragen en zo snelgroeiende Chinese bedrijven te ondersteunen. Atos Origin heeft succesvol met bekende universiteiten en Business Schools in Europa samengewerkt en geniet een goede reputatie op dit gebied. Het partnership met BiMBA en de uitbreiding naar China onderstrepen duidelijk Atos Origin's nauwe betrokkenheid met China op de lange termijn.

Het partnership omvat de gezamenlijke ontwikkeling en uitvoering van "Sales in Emerging Markets/Clients". Dit is een baanbrekend trainingsprogramma beschikbaar voor verkoopspecialisten van Atos Origin uit de hele wereld, dat op de campus van BiMBA in Beijing wordt gegeven. Een aantal vooraanstaande hoogleraren van de Universiteit van Peking zijn hierbij betrokken. Verder worden vakspecialisten van Atos Origin uitgenodigd om hun inzichten binnen BiMBA te delen. De studenten worden uitgenodigd voor stages, casestudy-mogelijkheden en bezoeken aan Atos Origin's kantoren wereldwijd.

Patrick Adiba, Executive Vice President, Olympic Games & Major Events and Sales & Markets, bij Atos Origin: "Onze werknemers staan aan de basis van onze bedrijfsstrategie. Daarom investeren wij in de ontwikkeling van hun commerciële vaardigheden en streven zo naar een toekomstig concurrentievoordeel. Onze doelstelling is de verbetering van de verkoopprestaties, het optimaliseren van ons 'kennismanagement' en het kiezen voor een proactieve aanpak van de verkoopstrategie in snel groeiende markten. Een partnership met BiMBA, een van de vooraanstaande Business Schools in China, biedt ons unieke toegang tot experts die gewend zijn te werken in een complexe en dynamische bedrijfsomgeving."

"Wij zijn zeer verheugd met de samenwerking met Atos University op het gebied van het opleiden, ontwikkelen en inspireren van bedrijfsleiders en professionals. Wij hebben het volste vertrouwen dat het partnership de vriendschap tussen onze universiteiten versterkt en bijdraagt aan ons uiteindelijke doel om toekomstige leiders voort te brengen," zegt Prof. John Yang, Foreign Dean van BiMBA aan de Universiteit van Peking.

"Beijing, de hoofdstad van een van de snelst groeiende economieën in de wereld, biedt de perfecte omgeving om deelnemers aan het programma uit hun zogenaamde 'comfort zone' te halen. Zo kunnen wij hen uitdagen met nieuwe ziens- en denkwijzen. Atos University kiest hiermee voor een innovatief partnership met BiMBA in Beijing en creëert zo een uitstekende gelegenheid om de deskundigheid van Atos Origin's verkoopteam te versterken," zegt Hans Pijbes, Vice-president Atos University Sales & Markets.

Atos University ondersteunt het strategische initiatief, dat Atos Origin vorig jaar in haar Transformatieprogramma "3 O 3" aangekondigde. Dit initiatief is gericht op het stimuleren van organische groei, verbeterde efficiëntie en functioneren als een wereldwijde speler. De universiteit wordt het kloppende hart van het bedrijf, waar mensen uit de hele wereld bijeenkomen om hun vaardigheden te ontwikkelen, ideeën uit te wisselen en met collega's te netwerken. Zo worden langdurige relaties met elkaar en de organisatie opgebouwd. Elk programma is ontwikkeld met de eigen Active Sales Learning aanpak en maakt gebruik van vooraanstaande academici, klanten, CEO's en professionele trainingsorganisaties. Meer informatie vindt u op www.atosuniversity.com.

BiMBA aan de Universiteit van Peking werd in 1998 in Peking opgericht en is in 2005 en 2006 door Fortune (China) uitgeroepen tot de meest gewaardeerde Business School van China, en China's meest gewaardeerde part-time MBA programma door Forbes (China), 2005 tot 2007. BiMBA is een educatieve joint venture van de Universiteit van Peking met haar wereldwijde partners en wordt gerund door het China Center for Economic Research (CCER) aan de Universiteit van Peking, dat optreedt als consultant voor de Chinese overheid. BiMBA richt zich op het trainen, ontwikkelen en inspireren van bedrijfsleiders en professionals met karakter. Nadere informatie vindt u op www.bimba.org.

###

Over Atos Origin

Atos Origin is een internationale aanbieder van IT-diensten. Het bedrijf zet de visie van klanten om in resultaten door middel van advies, systeemintegratie en beheer van de uitvoering. Het bedrijf heeft een jaaromzet van EUR 5,8 miljard en heeft 50.000 werknemers in 40 landen. Atos Origin is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en heeft een klantenkring bestaande uit internationale, gerenommeerde bedrijven uit alle sectoren. Atos Origin is genoteerd aan de Paris Eurolist Market en handelt onder de namen Atos Origin, Atos Worldline en Atos Consulting.

In de Greater China regio is Atos Origin reeds meer dan 10 jaar aanwezig en heeft 1,000 werknemers in dienst in Beijing, Shanghai, Hong Kong en Taiwan. De organisatie biedt een end-to-end service model gebaseerd op "design, build en operate" IT oplossingen voor klanten in finance, discrete manufacturing, petrochechemicals, process industrie en de energie markt. Atos Origin China heeft haar hoofdkantoor in Beijing.



Ingezonden persbericht