Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 9
SayIt
(03-03-2008) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- G.J. Buitendijk voor het gedeeltelijk vergroten van twee dakkapellen
op het perceel Nieuwestraat 41 te Strijen (ontvangen 18 februari
2008).
- Woningstichting De Maashoek voor het veranderen van de
kozijnindeling op de percelen Nassaustraat
1 t/m 15 (oneven) te Strijen (ontvangen 18 februari 2008).
Aanvraag om sloopvergunning ontvangen van:
- E. Stok Kramer voor het slopen van twee asbest goten op het perceel
Nieuwestraat 30 te Strijen (ontvangen 19 februari 2008).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het
bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Algemene Plaatselijke Verordening 2008:
Op 19 februari 2008 heeft de gemeenteraad van Strijen de Algemene
Plaatselijke Verordening (APV) 2008 vastgesteld en de oude APV uit
2005 ingetrokken. De APV bevat allerlei voorschriften op het gebied
van de openbare orde.
De nieuwe verordening treedt in werking op 1 maart 2008 en ligt voor
een ieder kosteloos ter inzage bij het bureau Bestuursondersteuning
van het gemeentehuis. Tegen betaling van de legeskosten kunnen kopieën
worden vertrekt. De verordening is ook in te zien via www.strijen.nl,
onder de rubriek algemeen.
Interne klachtenregeling Strijen 2008:
Op 19 februari 2008 heeft de gemeenteraad van Strijen de interne
klachtenregeling Strijen 2008 vastgesteld. De regeling is op 26
februari 2008 vastgesteld door het college en de burgemeester. De
regeling bevat voorschriften over de behandeling van mondelinge en
schriftelijke klachten door bestuursorganen van de gemeente.
De nieuwe regeling treedt in werking op 1 maart 2008 en ligt voor een
ieder kosteloos ter inzage bij het bureau Bestuursondersteuning van
het gemeentehuis. Tegen betaling van de legeskosten kunnen kopieën
worden vertrekt. De verordening is ook in te zien via www.strijen.nl,
onder de rubriek algemeen.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Lichte bouwvergunning verleend aan:
- C. van den Hoek voor het veranderen van de aanbouw aan de
achterzijde van de woning op het perceel Havenstraat 17 te Strijensas
(verzonden 28 februari 2008).
Reguliere bouwvergunning verleend aan:
- W.A. van Trigt-Kruijthof voor het plaatsen van een zwembad op het
perceel De Tienhond 1 te Strijen (verzonden 28 februari 2008).
Kapvergunning verleend aan:
- De heer B. Visscher, Hudsonbaai 84 te Capelle aan den IJssel voor
het kappen van in totaal 9 bomen op de locatie Oudendijk 6 te Strijen
(verzonden 27 februari 2008).
Vergunning voor het houden van een evenement verleend aan:
- `4 van Strijen', mevrouw A. Luijendijk, Hilsondusstraat 54 te
Strijen voor het organiseren van een avondvierdaagse van 24 juni tot
en met 27 juni 2008 (verzonden 27 februari 2008).
Verkeersbesluit:
- Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten om op 27
juni 2008 tussen 18.00 en 22.00 uur een parkeerverbod op een gedeelte
van het Dingenis Sanderseplein te Strijen in te stellen. Ook is op 27
juni 2008 tussen 18.00 uur en 22.00 uur het Dingenis Sanderseplein te
Strijen afgesloten voor het verkeer.
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuurs¬orgaan dat het besluit heeft genomen. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het
be¬sluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten
verbonden. De behandeling van een bezwaar¬schrift mag volgens de wet
maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in
werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat,
zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in
werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van
de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres
is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan
alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet
er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een
voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten).
Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact
opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.