Ingezonden persbericht


Persbericht

Web-log ruimt op

~ 100.000 domeinnamen vrijgekomen ~

Amsterdam, 3 maart 2008 Nederlands' grootste weblog community web-log.nl groeit nog steeds. Hierdoor zijn veel populaire web-log.nl domeinnamen al bezet. Om het voor nieuwe webloggers toch mogelijk te maken hun favoriete weblognaam te registreren, geeft web-log.nl honderdduizend domeinnamen die nooit zijn gebruikt, vrij.

De web-log.nl community bestaat uit 400.000 weblogs, waarvan er ruim 200.000 actief zijn. Honderdduizend andere domeinnamen worden nu vrijgegeven. Deze weblogs zijn ooit door webloggers gereserveerd of geregistreerd, maar zijn nooit gebruikt. Bestaande weblogs, ook de weblogs die niet of nauwelijks meer actief zijn, zijn niet verwijderd. Enkele voorbeelden van vrijgekomen domeinnamen zijn buitensport.web-log.nl , autoclub.web-log.nl, kooktips.web-log.nl en streetfashion.web-log.nl.

Ruimte voor nieuwe webloggers

Door deze honderdduizend domeinnamen vrij te geven, biedt web-log.nl weer ruimte voor nieuwe webloggers. Dit is nodig, omdat bloggen in de lift zit en een steeds grotere en bredere doelgroep aanspreekt. Dit blijkt uit de consistente groei van het aantal web-log.nl blogs en de stijging van de site van de 14e naar de 8e plaats in de STIR-metingen.

Webloggen is voor iedereen

Om vrienden en familie op de hoogte te houden, verhalen aan het wereldwijde web toe te vertrouwen of hobby's te delen biedt web-log.nl standaard mogelijkheden voor de beginnende én de gevorderde internetter. Zo kunnen afbeeldingen en video gemakkelijk aan weblogs worden toegevoegd, eigen designs worden gemaakt en weblogs in een Hyves-profiel worden geïmporteerd. Verder heeft web-log.nl recent zijn mogelijkheden uitgebreid en kunnen nu berichten onder de aandacht worden gebracht op social sharing sites als NUjij.nl en Digg.com, HTML webpagina's aan weblogs worden toegevoegd en weblogs worden geoptimaliseerd om nog beter vindbaar te zijn in zoekmachines als Google.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 79 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl