Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Nieuwe website luistert naar mening en visie van docenten

Malmberg lanceert Onderwijsvanmorgen.nl

's Hertogenbosch, maandag 3 maart 2008

In aansluiting op de bevindingen van de Commissie Dijsselbloem lanceert Malmberg op 4 maart het nationale internetplatform Onderwijsvanmorgen.nl. Op dit platform zijn de docenten van het Voortgezet onderwijs aan het woord. Ze vinden er inspiratie en ontwikkelen met elkaar een visie over toekomstig onderwijs door dialoog en discussie. De docenten worden gevoed door trends, meningen en visies van experts uit het onderwijs en media in zowel binnen- als buitenland.

Inspirerende onderwerpen en spraakmakende rapporten

Op Onderwijsvanmorgen.nl leest de docent over interessante en inspirerende onderwerpen afkomstig uit de (inter)nationale wetenschap, trendwatchers en praktijk. Hoe communiceert de docent straks met zijn of haar leerlingen? Wordt de rol van nieuwe media steeds belangrijker of waait het over? Hoe leren leerlingen van vandaag? Wat motiveert leerlingen wel en wat juist niet!

De Docent van Morgen Award!

Docenten kunnen elkaar ook inspireren door eigen lesideeën te plaatsen op de website. Bij 'Doe mee' op de website worden docenten uitgedaagd om collega's te laten zien hoe zij nu of in de toekomst lesgeven. Dit kan door een verhaal, foto of video te plaatsen op de site. Alle inzendingen dingen mee naar de Docent van Morgen Award die tijdens de NOT 2009 wordt uitgereikt. Een prestigieuze prijs voor de meest inspirerende docent van Nederland.

Een onafhankelijk platform voor docenten

Met Onderwijsvanmorgen.nl biedt Malmberg een onafhankelijk platform waar iedereen met passie voor het onderwijs zijn of haar visie en mening kan geven over het onderwijs van morgen. Waar inspirerende onderwerpen aan bod komen en waar naar docenten geluisterd wordt. Waar de dialoog wordt aangegaan en waar ervaringen gedeeld worden.

De docent wil - en moet - gehoord worden

Bij Uitgeverij Malmberg staan de docent en de leerlingen centraal. Docenten en leermiddelen zijn er om het beste uit de leerlingen te halen. Juist daarom is de mening van docenten en hun visie op toekomstig onderwijs van groot belang bij de ontwikkeling van nieuwe leermiddelen.

Einde persbericht


---



Ingezonden persbericht