Ingezonden persbericht


Persbericht

Dit jaar twee gratis uitgaven van Kieskeurig Magazine

~ In oplage derde blad van Nederland ~

Culemborg, 6 maart 2008 - Na een succesvolle pilot in 2007 komt Kieskeurig.nl dit jaar met twee nieuwe uitgaven van het Kieskeurig Magazine. Het blad wordt meegeseald met verschillende bladen van Sanoma Uitgevers. De oplage komt dit keer op ruim 1,1 miljoen. Hiermee is Kieskeurig Magazine in oplage het derde blad van Nederland.

Opvallende resultaten
Het eerste magazine van dit jaar verschijnt in mei. De inhoud van het blad is gericht op het EK voetbal, de Olympische Spelen en de zomer. Het tweede staat gepland voor november. Na de eerste uitgave van Kieskeurig Magazine is een lezersonderzoek gedaan door Motivaction. Hieruit blijkt dat 73% van de respondenten het blad met aandacht heeft gelezen. Datzelfde aantal is ook van mening dat Kieskeurig inspireert tot een weloverwogen keuze. De betrouwbaarheid van de informatie scoort eveneens hoog: 93% van de vrouwen en 82% van de mannelijke lezers geeft aan de informatie in het magazine betrouwbaar te vinden. Daarbij vindt meer dan de helft (55%) dat het blad achtergrondinformatie biedt die zij op internet missen.

Volgende uitgave
In hetzelfde lezersonderzoek geeft 7 op de 10 lezers aan het magazine later nog eens te willen lezen. Een ruime meerderheid (72% van de mannen en 65% van de vrouwen) zou het blad daarom graag vaker gratis in de brievenbus ontvangen. Verder stelden zij ge*nteresseerd te zijn in informatie over het keuze- en beslisproces bij aankopen. In het nieuwe magazine staan daarom meer artikelen die hier op inhaken. De redactionele pijlers van de nieuwe uitgave zijn gebaseerd op het pilot-nummer. Er is wederom aandacht voor de wetgeving, deze keer ingevuld door de Consumentenautoriteit, en de psychologie van het kiezen. Verder komen de product- en winkelervaringen van de vele consumenten, net als op de site van Kieskeurig, ruimschoots aan bod. Daarnaast maken twee bekende Nederlanders hun entree in Kieskeurig Magazine.

Multimediaal effect
De wisselwerking tussen de website en het eerste magazine heeft het bereik van Kieskeurig vergroot. Verder zagen ook betrokken adverteerders hun registraties, bezoekers en verkoopaantallen toenemen. Omdat het magazine voor zowel consumenten als adverteerders een relevant en effectief medium is gebleken, heeft Kieskeurig besloten tot twee extra uitgaven in 2008.

ÒVoor ons is het een goede bevestiging om te horen dat mensen het blad met plezier lezen. Sommige consumenten geven aan dat Kieskeurig Magazine hen heeft bewogen een eerste online aankoop te doen. Zonder angst om hiervoor bijvoorbeeld een creditcard te gebruikenÓ, zegt Minouk Fieggen-Verkerke, hoofd marketing bij Kieskeurig.nl. ÒOndanks een groeiend vertrouwen in online kopen, merken wij dat nog veel mensen nooit via internet kopen. Men heeft over veilig shoppen en betalen nog veel vragen. Kieskeurig ziet hierin een rol voor zichzelf weggelegd en gaat daarom graag door met het informeren en inspireren van consumenten. Nu dus ook offline.Ó

(471 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Kieskeurig
Kieskeurig is een onafhankelijke product- en prijsvergelijksite voor consumenten. Via de interactieve koopgids Kieskeurig.nl, kunnen producten, prijzen en aanbieders met elkaar vergeleken worden. Kieskeurig werkt samen met fabrikanten van honderden merken en is mede daardoor in staat consumenten optimaal te voorzien van productinformatie. Tevens delen gebruikers hun ervaringen via productreviews. Het bedrijf biedt consumenten daarnaast de mogelijkheid om de verschillende winkels te vergelijken, via de online Winkelbeoordeling. Deze dienst geeft inzicht in de serviceaspecten van de winkels en zorgt voor transparantie in de markt.

Kieskeurig is onderdeel van ilse media, de grootste online uitgever van Nederland met een portfolio van ca. 100 websites.