USG People N.V.

Published: 07:00 07.03.2008 GMT+1 /Source: USG People NV /AEX: USG /ISIN: NL0000354470

Vierde kwartaal- en jaarresultaten 2007 - USG People N.V.

Almere, 7 maart 2008, 7u00

Recordomzet en recordwinst in 2007

Highlights jaar 2007

De jaaromzet steeg met 9,9% tot een recordbedrag van ¤ 3,9 miljard De EBITA groeide met 15,3% en kwam uit op een all-time high van ¤ 260,0 miljoen; de EBITA marge bedroeg 6,7%
De nettowinst per aandeel steeg met 25,6% naar ¤ 2,21 (2006: ¤ 1,76) Dividendvoorstel ¤ 0,81 (2006: ¤ 0,72)

Highlights vierde kwartaal 2007

De omzet groeide met 5,5% en bedroeg ¤ 1,0 miljard De EBITA oversteeg het recordbedrag van voorgaand kwartaal en bedroeg ¤ 72,6 miljoen; de EBITA marge nam verder toe tot 7,2%
De nettowinst per aandeel steeg met 119,2% naar ¤ 0,57 (vierde kwartaal 2006: ¤ 0,26)

(x ¤ miljoen)
4e kwartaal
2007
4e kwartaal
2006
groei

t/m dec. 2007
t/m dec. 2006
groei

Omzet

1.008,8
956,5
5,5%
3.887,7
3.536,8
9,9%
EBITA
72,6
58,8
23,5%
260,0
225,5
15,3%
Nettowinst
35,9
16,7
115,0%
140,0
110,9
26,2%
WPA1
0,57
0,26
119,2%

2,21

1,76
25,6%


1. Winst per aandeel in euro's

"De zeer winstgevende groei in het vierde kwartaal vormt het sluitstuk van weer een recordjaar voor onze groep", zegt Ron Icke, CEO van USG People. "Na de succesvolle integraties van Start en Solvus kon onze organisatie in 2007 volop profiteren van de bloeiende economie in Europa en van de meer volwassen wordende groeimarkten. De onderliggende nettowinst steeg met meer dan 50 procent in vergelijking met vorig jaar en de EBITA marge van 6,7% voldeed aan onze eerder uitgesproken verwachtingen. "De activiteiten van onze groep buiten de Benelux worden steeds verder uitgebreid. In 2007 door overnames in Duitsland, Frankrijk en Spanje en meest recent door de overname van Allgeier, waarmee we onze positie in de Duitse markt behoorlijk versterken. Voorts hebben we 75 nieuwe vestigingen geopend in de groeiregio's en we hebben belangrijke stappen gezet voor verdere invulling van de uitrol van onze succesvolle specialistische merken. "Alleen met zeer betrokken en toegewijde medewerkers is het mogelijk om een zodanige prestatie neer te zetten. Dat is juist waar het in onze organisatie om draait: People. Ik zie onze toekomst daarom met veel vertrouwen tegemoet."

Geconsolideerde resultaten
4e kwartaal
4e kwartaal
groei

t/m dec.

t/m dec.

groei
(x ¤ miljoen)
2007

2006

2007

2006

Omzet

1.008,8

956,5

5,5%


3.887,7

3.536,8

9,9%
Brutoresultaat
261,6

235,9

10,9%

967,8

846,8

14,3%
Operationele kosten
180,9

171,4

5,5%

680,6

614,7

10,7%
Overige baten en lasten1

19,3

EBITDA
80,7

64,5

25,1%

287,2

251,4

14,2%
Afschrijvingen
8,1

5,7

42,1%

27,2

26,0


4,6%
EBITA
72,6

58,8

23,5%

260,0

225,5

15,3%
Amortisatie goodwill

1,8


19,5


-90,8%


16,2


31,3


-48,2%
EBIT

70,8


39,3


80,1%


243,9


194,2


25,6%
Rente

-9,8


-7,2


36,1%


-33,0


-32,0


3,1%
Vennootschapsbelasting

-25,0


-15,3


63,4%


-70,3


-50,9


38,1%
Aandeel derden

-0,1


-0,1


-0,5


-0,4

Nettowinst

35,9


16,7


115,0%


140,0


110,9


26,2%

Brutomarge

25,9%


24,7%


1,2


24,9%


23,9%


1,0
Kostenratio

18,7%


18,5%

0,2


18,2%


18,1%

0,1
EBITA marge

7,2%


6,1%


1,1


6,7%


6,4%

0,3
Winst per aandeel2
¤ 0,57

¤ 0,26


119,2%

¤ 2,21

¤ 1,76


25,6%


1. Overige baten en lasten betreft de opbrengst uit de verkoop van Luzac College in het tweede kwartaal van 2006
2. Winst per aandeel in euro's op basis van gemiddeld aantal uitstaande aandelen

Toelichting op de vierde kwartaal- en jaarresultaten 2007

Omzet
De omzet van de groep bedroeg ¤ 1.008,8 miljoen in het vierde kwartaal en groeide met 5,5% ten opzichte van het laatste kwartaal vorig jaar. De autonome groei kwam uit op 4,5% terwijl acquisities en verkopen van deelnemingen per saldo voor 1,0% bijdroegen aan de groei. Er was nagenoeg geen werkdageneffect in het vierde kwartaal. De omzetgroei was het grootst in de regio's buiten de Benelux en in de specialistische segmenten.

Voor het gehele jaar 2007 kwam de omzetgroei uit op 9,9% waarmee USG People een nieuw record bereikte van ¤ 3.887,7 miljoen. De sterkste groei werd gerealiseerd in de landen buiten Nederland en België, waar in 2007 35,1% van de totale groepsomzet werd behaald. Hiermee werd de strategie voor een betere geografische spreiding verder vormgegeven. In 2007 werden acquisities gedaan in de specialistische segmenten in Frankrijk, Duitsland en Spanje. De acquisities droegen positief bij aan de optimalisering van de balans tussen algemene en specialistische activiteiten in de groeimarkten. De specialistische activiteiten van de groep groeiden in het verslagjaar met 11,5% tegenover een groei van 8,9% voor de algemene uitzendactiviteiten. 40% van de omzet werd in 2007 gegenereerd door specialistische activiteiten.

In Nederland, een zeer belangrijke markt voor USG People, groeide onze groep in 2007 met 7,9%, precies gelijk aan de marktgroei. Onze organische groei lag met 8,1% iets hoger dan de marktgroei in Nederland.

In België werd over het jaar gemeten een groei gerealiseerd van 6,9%. Door het niet continueren van enkele laagrenderende contracten in het laatste kwartaal van 2006 bleef de omzet van onze groep in het begin van het jaar enigszins achter bij de Belgische uitzendmarkt. Gedurende het jaar slaagde onze groep er echter in om weer aan te sluiten bij het groeitempo van de markt en in het laatste kwartaal was sprake van een groei die gelijk was aan die van de markt.

In de landen buiten de Benelux werd in 2007 een gezamenlijke omzetgroei behaald van 14,5%. Daarbij was sprake van een sterke groei in het specialistische segment, zowel autonoom als door de bijdrage van de overnames in Frankrijk en Duitsland. Van de totale groepsomzet buiten de Benelux kwam in 2007 11,3% voor rekening van onze specialistische merken. De algemene uitzendactiviteiten groeiden het sterkst in Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk.

Brutomarge
Het brutoresultaat steeg in het vierde kwartaal met 10,9% vergeleken met de laatste drie maanden van vorig jaar. De brutomarge nam toe tot 25,9%, een stijging van 1,2 procentpunt ten opzichte van de 24,7% in het vierde kwartaal van 2006. De opgaande trend, vanaf het tweede halfjaar van 2006, bleef hiermee in stand. In Frankrijk was in het laatste kwartaal sprake van een eenmalige bate van ¤ 3,0 miljoen door een voorzichtige inschatting eerder in het jaar van overheidssubsidies op afdrachten van premies op salarissen van uitzendkrachten.

Over het gehele jaar 2007 genomen steeg het brutoresultaat met 14,3% ten opzichte van 2006. De brutomarge nam toe met 1,0 procentpunt naar 24,9%. Over 2006 bedroeg deze nog 23,9%. Door de aanhoudende vraag naar personeel, vooral in Nederland en België, werd de arbeidsmarkt krapper, wat een positieve invloed had op de prijsstelling. Daarnaast namen bedrijven meer flexwerkers in vaste dienst tegen betaling van een fee en groeide de vraag naar werving en selectie van kandidaten voor een vast dienstverband. Deze ontwikkelingen hadden een positief effect op de brutomarge. In Frankrijk was ook sprake van eenmalige effecten. De Franse overheid kwam in 2007 met een tijdelijke aanpassing van een subsidieregeling die in 2007 een extra subsidiebedrag opleverde van ¤ 12,0 miljoen. Zonder dit effect zou de brutomarge 24,6% hebben bedragen.

Bedrijfskosten
De operationele kosten inclusief afschrijvingen stegen in het laatste kwartaal met 6,7% ten opzichte van dezelfde periode in voorgaand jaar. De kosten zijn voornamelijk gestegen door volumegroei en door de overnames in 2007 - autonoom bedroeg de toename 6,3%. Ook in 2007 werd geïnvesteerd in organische groei. Ten opzichte van vorig jaar nam het aantal werknemers, op full time basis (fte), toe met ongeveer 500 (6,0%) tot 8.865 fte eind 2007. Het vestigingennetwerk breidde in 2007 verder uit met 100 vestigingen (6,7%), waarvan 11 door acquisities. Naast de groei waren er eenmalige kosten voor lopende rebrandingoperaties. Deze kwamen in het laatste kwartaal uit op ¤ 1,0 miljoen.

Op jaarbasis bedroegen de eenmalige rebrandingskosten, in verband met Start People en de samenvoeging van Innotiv, Beaver IT en United Technical Solutions tot USG Innotiv, ¤ 12,0 miljoen. Exclusief deze extra rebrandingskosten namen de operationele kosten toe met 8,6% over 2007. In procenten van de omzet komt dat uit op 17,9% van de omzet. Als de incidentele kosten voor rebranding worden meegerekend, bedraagt de kostenstijging 10,5%.

EBITA
De EBITA steeg in het laatste kwartaal met 23,5% naar ¤ 72,6 miljoen, vergeleken met ¤ 58,8 miljoen in dezelfde periode van 2006. In procenten van de omzet komt dat neer op een stijging van 1,1 procentpunt, van 6,1% in het laatste kwartaal van 2006 naar 7,2% in dezelfde periode van 2007. De EBITA marge over het gehele jaar genomen komt hiermee uit op 6,7% in 2007. Vorig jaar bedroeg deze marge 5,8% (exclusief de eenmalige boekwinst uit de verkoop van Luzac College). In alle regio's werden betere resultaten behaald waardoor de geografische spreiding van het resultaat in 2007 verder verbeterde.

Financieringslasten
De financiële lasten bedroegen ¤ 9,8 miljoen in het laatste kwartaal. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal van vorig jaar kwamen de lasten per saldo hoger uit. De feitelijke rentelasten waren lager in het laatste kwartaal van 2007 maar door een waardestijging van rentederivaten in 2006 kwamen de kosten toen lager uit. De schuldpositie is in 2007 afgenomen waardoor ook de rentelasten zijn gedaald. De netto schuld daalde van ¤ 611,0 miljoen ultimo 2006 naar ¤ 570,0 miljoen eind 2007.

Belasting
De vennootschapsbelasting bedroeg ¤ 25,0 miljoen in het vierde kwartaal en kwam hoger uit dan het nominale tarief. Dit was voor het grootste deel toe te schrijven aan aanpassingen in de belastinglatenties als gevolg van tariefswijzigingen en door afschrijving van niet verrekenbare verliezen. Over het gehele jaar genomen bedroeg de belastingdruk in de resultatenrekening 33,4% en lag hoger dan het gemiddelde nominale tarief, dat 30,3% bedroeg. Er werd in 2007 ¤ 38,2 miljoen aan belasting betaald, wat neerkomt op een cash out belastingdruk van 18,1%.

Nettowinst
De nettowinst steeg in het vierde kwartaal met 115,0% naar ¤ 35,9 miljoen in vergelijking met ¤ 16,7 miljoen in 2006. Per aandeel kwam de winst uit op ¤ 0,57 tegenover ¤ 0,26 in het laatste kwartaal van vorig jaar. Voor het gehele jaar 2007 werd met ¤ 140,0 miljoen nettowinst een recordjaar afgesloten. In 2006 bedroeg de nettowinst, exclusief de eenmalige boekwinst op de verkoop van Luzac College, ¤ 91,6 miljoen. De stijging bedraagt 52,8% ten opzichte van voorgaand jaar. De winst per aandeel bedroeg ¤ 2,21 op jaarbasis (2006: ¤ 1,76).

Balans en kasstroom
In het vierde kwartaal nam het balanstotaal af met ¤ 85,7 miljoen naar een totaal van ¤ 1.959,4 miljoen. De afname was een gevolg van een sterke operationele kasstroom die ¤ 103,6 miljoen bedroeg. Naast investeringen werd hiermee de schuldpositie teruggebracht van ¤ 661,5 miljoen eind september naar 570,0 miljoen ultimo december.

Over het gehele jaar groeide het balanstotaal met ¤ 59,6 miljoen ten opzichte van ¤ 1.899,8 miljoen op 31 december 2006. De solvabiliteit verbeterde, door een toename van het eigen vermogen tegenover een afname van de schuldpositie, van 30,2% in 2006 naar 34,9% eind 2007.

Resultaten per segment

a. General Staffing

Resultaten
4e kwartaal
4e kwartaal
groei
t/m dec.
t/m dec.
groei
(x ¤ miljoen)
2007
2006

2007
2006

Omzet
593,9
576,2

3,1%

2.324,7

2.135,2
8,9%
EBITA
31,1
18,5
68,1%
113,5
77,5
46,5%

De Europese uitzendmarkt liet in de loop van 2007 over vrijwel de gehele breedte een afname in het groeitempo zien. Onze vroegcyclische General Staffing merken Start People en Creyf's, in de landen buiten Nederland, zagen de groei in de loop van het jaar daardoor ook enigszins afnemen. De omzet binnen het General Staffing segment groeide in het vierde kwartaal met 3,1%. De verscherpte focus op winstgevendheid betaalde uit en deze verbeterde sterk ten opzichte van vorig jaar. De EBITA steeg in het laatste kwartaal met 68,1% naar ¤ 31,1 miljoen vergeleken met ¤ 18,5 miljoen in dezelfde periode van 2006.

In Nederland liet Start People in het laatste kwartaal een lichte omzetdaling zien door een afnemende marktvraag bij grote volumeklanten. Start People breidde haar in-house activiteiten in 2007 verder uit waarmee de marktdaling in het grote klanten segment voor een belangrijk deel werd gecompenseerd. Voorts werden door Start People enkele meerjarige contracten afgesloten met de Nederlandse overheid waardoor zij haar marktpositie bij de centrale overheid opnieuw kon vergroten. In België groeide Start People in het laatste kwartaal met 4,3% conform de markt. Gedurende het jaar kon Start People de groei constant houden in tegenstelling tot de gehele markt in België, welke gedurende het jaar een afnemende groei liet zien. Een prima prestatie, aangezien de grootschalige naamswijziging van het gevestigde merk Creyf's in België naar het eerst nog onbekende Start People in 2007 plaatsvond. In Frankrijk groeide Creyf's met 11,1%, evenals in het derde kwartaal. De markt groeide in het vierde kwartaal met circa 3,0%. Het netwerk van Creyf's in Frankrijk is in 2007 verder uitgebreid met 19 nieuwe vestigingen en nadert aan het einde van het verslagjaar 200 vestigingen. In de overige landen bedroeg de gezamenlijke groei in het vierde kwartaal 0,2% vergeleken met dezelfde periode in voorgaand jaar. In Duitsland en Spanje was sprake van een omzetdaling. In Spanje door een plotselinge vertraging in de economische groei in het laatste halfjaar en in Duitsland werd in het laatste kwartaal gefocust op het samenvoegen van Creyf's en Unique onder de naam Unique, waarmee een meer effectieve en vooral ook een meer winstgevende organisatie ontstaat.

b. Specialist Staffing*

Resultaten
4e kwartaal
4e kwartaal
groei
t/m dec.
t/m dec.
groei
(x ¤ miljoen)
2007
2006

2007
2006

Omzet
312,7
279,7
11,8%

1.170,9

1.036,4
13,0%
EBITA
38,6
32,3
19,5%
137,7
114,1
20,7%

De groei van het Specialist Staffing segment, welke 11,8% bedroeg, werd mede gesteund door de overnames in 2007 van Geko Zeitarbeit in Duitsland en MultiCompta in Frankrijk. De autonome groei kwam uit op 8,0% terwijl voornoemde acquisities voor 3,8% bijdroegen in de totale omzetgroei. De hogere groei in het Specialist segment komt mede door het laatcyclische karakter van deze activiteiten. De hoge winstgevendheid in dit segment versterkte zelfs ten opzichte van vorig jaar naar een EBITA marge van 12,3%.

In Nederland groeide Creyf's buitengewoon sterk in het MKB segment en ASA Studentenuitzendbureau, in 2007 nog onderdeel van Creyf's, presteerde zeer goed. Door haar sterke marktleiderspositie profiteerde ASA Studentenuitzendbureau van de steeds scherper wordende 'war for talent'. In Nederland trok de groei in het midden- en kleinbedrijf, dat later reageert op de economische ontwikkelingen, verder aan in 2007. Dit in tegenstelling tot de matiging van de groei bij de grote ondernemingen. Unique, dat vanouds sterk vertegenwoordigd is in het MKB segment, kon daardoor ook een uitstekend jaar afsluiten met een groei die boven de marktgroei lag. Het specialistische merk Secretary Plus groeide ook sterk en breidde haar vestigingennetwerk in 2007 in alle regio's verder uit. In Nederland en België werden enkele vestigingen geopend en in de groeiregio's werd de uitrol van dit zeer succesvolle merk verder vormgegeven door openingen in Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk.

c. Professionals*

Resultaten
4e kwartaal
4e kwartaal
groei
t/m dec.
t/m dec.
groei
(x ¤ miljoen)
2007
2006

2007
2006

Omzet
97,1
93,8

3,5%
369,8
335,7
10,2%
EBITA
12,2
15,4

-20,8%
36,8
40,7

-9,6%

Het Professionals segment waarvan de activiteiten nog vrijwel geheel in Nederland en België plaatsvinden groeide in omzet met 3,5% vergeleken met 2006. De groei lag daarmee net iets hoger dan in het voorgaande derde kwartaal. De merken USG Innotiv en USG Capacity werden enigszins geremd in hun groei door schaarste in het aanbod van hooggekwalificeerde professionals waar deze merken mee werken. Er werd daardoor ook meer gewerkt met inhuur van zelfstandigen (ZZP'ers) waardoor de marges licht lager uitkwamen. USG Energy, marktleider in het detacheren van gekwalificeerd personeel voor de olie- en gasindustrie op het Nederlands continentaal plat, groeide in 2007 sterker dan de markt. USG Financial Forces met vestigingen in België en Frankrijk groeide zeer sterk in 2007. In het laatste kwartaal behaalde dit merk een omzetgroei van 24,1% in België. USG Restart leverde in 2007 omzet in door een teruglopende marktvraag in de reïntegratiemarkt, hetgeen een fors nadelig effect had op de resultaten.

Vooruitzichten 2008
De verwachtingen voor de economische groei in de eurozone, het werkgebied van onze groep, zijn recentelijk naar beneden bijgesteld. Voorts neemt de krapte op de arbeidsmarkt in de volwassen markten verder toe waardoor de groei in deze uitzendmarkten wordt afgeremd. In de volwassen markten blijft de vraag naar uitzendkrachten, specialisten en professionals echter onverminderd sterk in het laatcyclische midden- en kleinbedrijf. In de landen buiten de Benelux zal de invloed van een lagere economische groei naar verwachting deels kunnen worden gecompenseerd door een structurele toename van flexarbeid. De verwachting is dat de penetratiegraden in Spanje, Duitsland en Italië in de komende jaren verder zullen toenemen.

USG People heeft in de volwassen markten een sterke positie in het laatcyclische midden- en kleinbedrijf en groeit sterk buiten de Benelux. Daarnaast heeft USG People in de Benelux met haar multibrand portfolio een brede spreiding van haar activiteiten, waaronder veel laatcyclische veelal specialistisch diensten. Hierdoor is USG People beter bestand tegen veranderingen in de conjunctuur dan veel van haar concurrenten. Voorts versterkten we inmiddels onze positie in de Duitse groeimarkt door de recent aangekondigde acquisitie van Allgeier Zeitarbeit. Het is echter evident dat de verwachte lagere economische groei ook van invloed zal zijn op de Europese uitzendmarkten en daarmee ook op de groei van onze groepsomzet. Hoewel wij onverminderd positief blijven over de vooruitzichten voor USG People, geven wij in de huidige onzekere omstandigheden geen concrete winstverwachting af voor 2008.


* Ten opzichte van eerdere presentaties zijn de segmenten waarvoor de cijfers van 2006 vergelijkbaar zijn gemaakt, aangepast.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Rob Zandbergen
CFO

+31 (0)36 529 95 20
rzandbergen@usgpeople.com

Financiële kalender
29 april 2008 Publicatie eerste kwartaalresultaten 2008 (voor beurs) Conference call analisten eerste kwartaalresultaten Algemene Vergadering van Aandeelhouders


2 mei 2008 Ex-dividendnotering

23 mei 2008 Betaalbaarstelling dividend

24 juli 2008 Publicatie tweede kwartaalresultaten 2008 (voor beurs) Analistenbijeenkomst en persconferentie tweede kwartaalresultaten

28 oktober 2008 Publicatie derde kwartaalresultaten 2008 (voor beurs) Analistenbijeenkomst en persconferentie derde kwartaalresultaten

4 maart 2009 Publicatie vierde kwartaal- en jaarresultaten 2008 (voor beurs) Analistenbijeenkomst en persconferentie vierde kwartaal- en jaarresultaten

21 april 2009 Publicatie eerste kwartaalresultaten 2009 (voor beurs) Conference call analisten eerste kwartaalresultaten Algemene Vergadering van Aandeelhouders

Additionele informatie
De cijfers over het jaar 2007 (cijfers over de periode van twaalf maanden eindigend op 31 december 2007) zoals opgenomen in dit persbericht, zijn ontleend aan, maar geven slechts gedeelten weer uit, de jaarrekening 2007. Bij de jaarrekening 2007 van USG People N.V. is een goedkeurende verklaring afgegeven, gedateerd op 6 maart 2008. De jaarrekening 2007 is nog niet gepubliceerd, en is nog niet goedgekeurd door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders. Over de in dit persbericht opgenomen vierdekwartaalcijfers is geen accountantscontrole verricht.

De in dit persbericht gegeven voorspellingen en verwachtingen worden verstrekt zonder enige vorm van garantie ten aanzien van de toekomstige verwerkelijking ervan. Dit persbericht bevat of verwijst naar op de toekomst gerichte uitspraken betreffende de voornemens, meningen of huidige verwachtingen van USG People en haar directie of overige leidinggevenden ten aanzien van USG People en haar bedrijfsvoering. In het algemeen wijzen termen en begrippen als "mogen", "zullen", "verwachten", "voornemen", "schatten", "voorzien", "geloven", "van plan zijn", "pogen", "voortzetten" en dergelijke op uitspraken die op de toekomst zijn gericht. Dergelijke op de toekomst gerichte uitspraken zijn geen garantie terzake van toekomstige prestaties. Ze zijn gebaseerd op huidige opvattingen en aannames en zijn onderhevig aan bekende en onbekende risico's, onzekerheden en overige factoren die zich veelal buiten de invloedssfeer van USG People bevinden, ten gevolge waarvan de daadwerkelijke resultaten of ontwikkelingen wezenlijk kunnen afwijken van de toekomstige resultaten of ontwikkelingen zoals die impliciet of expliciet zijn neergelegd in de op de toekomst gerichte verklaringen. USG People aanvaardt geen enkele verplichting ten aanzien van het actualiseren of wijzigen van op de toekomst gerichte verklaringen op grond van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of om welke andere reden ook, behoudens voorzover vereist krachtens toepasselijke wet- en regelgeving of op gezag van een terzake bevoegd regelgevend orgaan.

Profiel USG People
USG People biedt alle vormen van flexibele arbeid aan, evenals uiteenlopende diensten op het gebied van human resources en customer-care services. De groep, met hoofdzetel in Almere, is actief in een groot aantal Europese landen, waaronder Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Slowakije, Polen, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

De merkenportefeuille van USG People bevat de merken Start People, Proflex, CapitalP (General Staffing), Unique, Content, Creyf's, Technicum, Receptel, Secretary Plus, StarJob, Express Medical, Ad Rem Young Professionals, ASA Student, SYS, (Specialist Staffing), USG Financial Forces, USG Innotiv, USG Energy, USG Capacity, USG HR Forces, Legal Forces, Utrechtse Juristen Groep, USG Restart, Multi Compta en Geko Zeitarbeit (Professionals), Call-IT (Customer Care Services) en United MarketPlace (Innovative Services).

De aandelen USG People staan genoteerd aan de Effectenbeurs Euronext Amsterdam N.V. (ticker: USG) en zijn opgenomen in de Midkap-index (AMX).

Voor meer informatie over USG People of één van haar werkmaatschappijen verwijzen wij graag naar onze website www.usgpeople.com.

Bijlage 1: Informatie per segment
Bijlage 2: Segmentatie per land
Bijlage 3: Winst- en verliesrekening
Bijlage 4: Geconsolideerde balans
Bijlage 5: Aansluiting vermogen
Bijlage 6: Kasstroomoverzicht
Bijlage 7: Kerncijfers

HET VOLLEDIGE PERSBERICHT INCLUSIEF BIJLAGEN TREFT U ALS PDF-BIJLAGE AAN