Ingezonden persbericht


Persbericht

Spotzer maakt eerste commercials met revolutionaire RED One

Innovatieve camera maakt snellere productie van video's mogelijk

Amsterdam, 10 maart 2008 - Spotzer Media Group BV, het internationale reclamebureau dat zich richt op het MKB, innoveert opnieuw. Voor het produceren van commercials maakt Spotzer sinds kort succesvol gebruik van de bètaversie van de revolutionaire digitale RED One camera.

Met de komst van de veelbesproken RED camera, ontwikkeld door de man achter Oakley, Jim Jannard, start een nieuw tijdperk in de film- en entertainmentindustrie. De vele technische innovaties, zoals de mogelijkheid om film direct op een grote digitale geheugenkaart op te slaan en de hoge kwaliteit film die de camera biedt, maken het voor Spotzer mogelijk om klanten in verkorte tijd nog meer video's van hoge kwaliteit aan te bieden.

Thed Lenssen, Executive Director en medeoprichter van Spotzer: "Dit is de eerste digitale camera waar de meeste regisseurs en camera-experts enorm enthousiast over zijn. Met de RED One kunnen we in een korte tijd nog meer video's maken voor de helft van wat het normaal gesproken kost. De camera zelf is relatief ook erg goedkoop. Dit sluit naadloos aan bij werkwijze van Spotzer: telkens grenzen verleggen en innoveren met onze productiemethode. De kwaliteit is net zo goed als 35mm en met de camera kan ongecomprimeerd, 'raw', vijf keer zoveel informatie opgenomen worden als met andere High Definition camera's."

Spotzer heeft de RED One gebruikt om zijn bibliotheek aan 'ready-to-air' commercials uit te breiden. In Cannes (Frankrijk) maakte Spotzer in drie dagen dertig unieke commercials met de camera. Ook maakte Spotzer zijn eerste, eigen videocommercial. Deze is te bekijken via www.spotzer.nl. Het in Amsterdam gevestigde audio- en videobedrijf Cam-a-lot is het eerste verhuurbedrijf ter wereld dat in RED heeft geïnvesteerd en 5 RED One camera's heeft aangeschaft. Spotzer heeft één van deze RED One camera's in gebruik.

Jim Jannard, oprichter van RED zegt: "In het meest ideale geval zou één camera tientallen jaren mee moeten gaan. Maar in onze wereld, waar techniek enorm snel verandert, is het gewoon veel praktischer om een camera te ontwikkelen die met zijn tijd mee kan gaan. Daarom bestaat de RED One uit een modulair frame dat uitbreidbaar is met nieuwe modules."

Over RED
Het idee achter het RED camerasysteem is simpel. Een digitale camera met dezelfde kwaliteit als 35mm film en het gemak van alleen maar digitaal. Voor meer informatie over RED: www.red.com.

Over Spotzer
Spotzer maakt effectieve videoreclame snel, gemakkelijk en betaalbaar voor lokale bedrijven over de hele wereld. Via de website (www.spotzer.com) helpt Spotzer klanten bij het plannen en uitvoeren van zeer gerichte reclamecampagnes op televisie, internet en narrowcastingnetwerken. Voor slechts 10.000 Euro kunnen klanten een complete campagne aanschaffen met een professioneel geproduceerde commercial en een toegespitst mediaplan. Dit zorgt ervoor dat de boodschap effectief de juiste doelgroep bereikt, waar en wanneer deze ook aan het kijken is.

# # #

Spotzer
Nina Breuning
Edelman - Amsterdam
+31 20 3010980
Mailto:nina.breuning@edelman.com