ABP


Persbericht

`Jongeren interesseren vraagt om voortdurende innovatie' Hoger opgeleiden strijden om beste ABP-idee

Heerlen, 10 maart 2008 ­ Stichting Pensioenfonds ABP betrekt studenten en young professionals bij het bedenken van creatieve concepten. Doel van de concepten: ABP-klanten jonger dan 35 jaar motiveren hun persoonlijke pensioensituatie jaarlijks online te bekijken. Op de website van de innovatieve organisatie Battle of Concepts strijden hoger opgeleiden vanaf 10 maart 2008 om het beste idee en om een totaal aan prijzengeld van 10.000.

Waarom een Battle?
`We blijven voortdurend op zoek naar zaken waarin jongeren geïnteresseerd zijn en hoe we dat aan pensioen kunnen koppelen. Dat is een proces van voortdurende innovatie. En wie beter dan slimme jongeren zelf weten hoe je 35-minners kan motiveren?' zegt Marjo Pluijmaekers, directeur Advies en Marktcommunicatie, namens ABP.

Uit een recent onderzoek (KPMG, januari 2008) blijkt dat jongeren over het algemeen niet sparen, regelmatig veranderen van werkgever en weinig belangstelling hebben voor pensioen. `Als onze klanten jonger dan 35 jaar één keer per jaar even online zouden kijken hoe ze ervoor staan, dan kunnen ze, indien nodig, tijdig maatregelen nemen om onaangename financiële verrassingen te voorkomen', aldus Pluijmaekers. `Ik kijk uit naar een aantal briljante ideeën over hoe ze hiervoor te motiveren en wil daarnaast uiteraard graag kennismaken met jong talent.'

Wie kan deelnemen?
Studerende of afgestudeerde HBO'ers, academici en young professionals tot 30 jaar kunnen deelnemen aan de ABP Pension Battle. Kandidaten bedenken een concept als antwoord op de vraag: Hoe motiveren we ABP-klanten onder de 35 jaar om minimaal één keer per jaar kennis te nemen van hun eigen pensioensituatie via de online pensioencheck? De kandidaat die het beste concept inlevert wint de hoofdprijs van 1.800. Als studievereniging deelnemen kan ook. De studievereniging die de meeste concepten aanlevert wint 4.000. Deelnemen is alleen mogelijk via www.battleofconcepts.nl. De ABP Pension Battle loopt van 10 maart t/m 25 mei 2008. De winnaars worden uiterlijk in juli 2008 bekendgemaakt.

Online pensioencheck
De online pensioencheck kunnen ABP-deelnemers uitvoeren op de website MijnABP. Hier kunnen klanten hun persoonlijk pensioendossier inzien. MijnABP toont pensioengegevens in grafieken en nettobedragen per maand. Klanten zien in één oogopslag hoeveel pensioen ze straks krijgen en kunnen meteen zelf beoordelen of hun pensioen aan hun wensen voldoet.

Voor meer informatie over de ABP Pension Battle kijk op Battleofconcepts.nl

Stichting Pensioenfonds ABP
Stichting Pensioenfonds ABP (ABP) is het bedrijfstakpensioenfonds voor werkgevers en werknemers van overheids- en onderwijsinstellingen in Nederland. ABP heeft 2,7 miljoen klanten en een beheerd vermogen van 217 miljard (per 31 december 2007). Daarmee behoort ABP tot de top drie van grootste pensioenfondsen ter wereld.