Ingezonden persbericht


PERSBERICHT | |Maarssen, 11 maart 2008

Nieuw begin voor Van+Van:
ATP Agency in Maarssen, Events op Schiphol-Rijk

Communicatiebureau Van+Van maakt sinds 2005 deel uit van ATP, The Advanced Travel Partner. Directie en management hebben besloten de samenwerking te optimaliseren. Dit betekent dat alle communicatiewerkzaamheden van het bureau per 1 april 2008 vanuit Maarssen worden uitgevoerd onder de naam: ATP Agency. De evenemententak van Van+Van integreert met de afdeling Events & Experiences van ATP op Schiphol-Rijk. Klanten en leveranciers van Van+Van houden hun vaste contactpersonen. Ook de vestigingsplaats in Maarssen en het volledige dienstenpakket blijven gehandhaafd. Alleen de naam Van+Van verdwijnt.

De bundeling van krachten houdt in dat alle disciplines worden ondergebracht op de bestaande locaties Maarssen en Schiphol-Rijk. In Maarssen wordt een communicatiecentrum ingericht dat zowel voor Van+Van-klanten als ATP-klanten werkt. Dit unieke communicatiebureau waar ruim 30 personen komen te werken, wordt uitgebreid met consultants en projectmanagers. Het bureau gaat verder onder de naam ATP Agency. Alle concept-, creatie-, tekst- en vormopdrachten worden hier uitgevoerd. Het dagelijkse management van ATP Agency komt in handen van Jeroen van Hest, momenteel General Manager Marketing & Communications bij ATP, en Sofie Sinoo, momenteel Creative Director bij Van+Van.

De werkzaamheden op het gebied van event management worden bij ATP op Schiphol-Rijk ingericht. Zo ontstaat er één sterke evenemententak bestaande uit circa 75 professionals die alle denkbare soorten evenementen verzorgen. Voorbeelden hiervan zijn congressen en meetings, incentives, hospitality en groeps- en sportreizen. De afdeling Events van Van+Van blijft onder de naam ATP Automotive aanspreekpunt voor alle autogerelateerde projecten. Helen van Berkel, momenteel Managing Director bij Van+Van, zal deze ontwikkelingen gaan begeleiden.

Vincent van Dantzig, CEO en medeoprichter van Van+Van, blijft binnen ATP en ATP Agency een belangrijke commerciële rol vervullen. Hij ziet de integratie als een logische vervolgstap: "Door alle marketingcommunicatie centraal aan te bieden, weten klanten zich gesteund door een team van specialisten. Die kunnen iedere uitdaging aan, want wij denken en adviseren onafhankelijk van middelen. En als daar een reis, accommodatie, evenement of beleving aan vastzit, hebben wij de beste partner op een steenworp afstand. Zo profiteren klanten optimaal van de aanvullende kwaliteit en de extra capaciteit van beide organisaties samen."


---