Zoom.in en Fabchannel starten Europees partnership


Online internationals focussen op content, bereik en innovatie

AMSTERDAM, 20080311 -- Zoom.in, Europees marktleider in online nieuwsvideo's en online video-advertising, werkt vanaf vandaag samen met Fabchannel, het internationaal bekroonde live muziek platform. Voordat een van de ruim 850 live- of on demand concerten getoond wordt is een Zoom.in pre-roll commercial van 10 tot 15 seconden te zien. In de toekomst zullen ook andere video advertentievormen worden aangeboden.

Fabchannel is het grootste online concert video bedrijf ter wereld en biedt vele honderden concertregistraties in hoge kwaliteit uit de fameuze poptempels Paradiso en Melkweg in Amsterdam, Sala Bikini en Apollo in Barcelona en The Roxy in L.A. De website trekt zo'n 125.000 unieke bezoekers per maand in de doelgroep van hoog opgeleide muziekliefhebbers tussen de 15 en 25 jaar.

Sales en Marketing Manager van Zoom.in Michiel Plugge: "Met het starten van deze samenwerking vergroten we niet alleen ons distributienetwerk, onze adverteerders kunnen vanaf nu muziekliefhebbers overal ter wereld bereiken. Fabchannel is een kwalitatief medium met hoge impact voor kijkers en adverteerders. En ze werken net als wij in heel Europa."

Patrick Brand, Chief Marketing Officer van Fabchannel, is zeer verheugd over de samenwerking. "Zoom.in is zeer ervaren in het aanbieden van videocommercials en gelooft net als wij in de gunstige effecten ervan voor adverteerders. Ons ad-supported live music video model biedt merken de mogelijkheid om zich te associëren met unieke concerten van de beste live acts en een unieke doelgroep. Zoom.in biedt zelf ook content en begrijpt onze propositie dan ook goed, een logische partner dus!"