Gemeente Den Haag

P E R S B E R I C H T
Den Haag, 11 maart 2008

Toneelstuk Liefdesbrieven wint Den Haag Marketing Promotieprijs 2007

DEN HAAG - Het toneelstuk Liefdesbrieven heeft gisteravond de Den Haag Marketing Promotieprijs 2007 gewonnen. Dit werd bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitreiking in Theater Diligentia. De uiteindelijke strijd ging tussen de verschillende categoriewinnaars, het Haagse duo Sjors & Co, de Koninkrijksspelen 2007, The Hague Festivals en Liefdesbrieven.

LiefdesbrievenHet toneelstuk Liefdesbrieven, van impresariaat Jacques Senf, gespeeld door toneelgiganten Anne-Will Blankers en Paul van Vliet was vorig jaar exclusief in de Koninklijke Schouwburg te zien. De jury was het er over eens dat het stuk dit jaar de Den Haag Marketing Promotieprijs 2007 verdient omdat het meer dan 30.000 bezoekers uit zowel de regio Haaglanden als de rest van het land naar het Haagse theater heeft getrokken. Het bezorgde de Koninklijk Schouwburg veel publiciteit en een topjaar. Een ongelofelijke prestatie voor een toneelstuk en uitstekende promotie voor de stad.

Een trotse Paul van Vliet mocht de prijs, een bronzen beeld van kunstenaar Loek Bos, in ontvangt nemen uit handen van 'mini' Karel de Rooij. Van Vliet toont zich als echte Hagenaar zeer vereerd met de prijs: "Ik heb heel veel liefdesbrieven geschreven, ook aan Den Haag? Bedankt!"

CategorieënDe overige genomineerden, verdeeld in de categorieën Sport, Cultuur, Toerisme/Economie en Publieksevenementen, gingen niet met lege handen naar huis. Iedereen ontving een ingelijst juryrapport. Naast de uiteindelijk winnaar zijn de categoriewinnaars: Koninkrijksspelen 2007 in de categorie Sport, het Haagse duo Sjors & Co in de categorie Toerisme/Economie, The Hague Festivals in de categorie Publieksevenementen en Liefdesbrieven in de categorie Cultuur.

UitreikingDe uitreikingsavond was druk bezocht en zeer feestelijk: een echt Haags feestje. Er waren verschillende intermezzo's, waaronder een optreden van de Haagse dansformatie 'The Dutch Don't Dance Division' en een spectaculaire performance van Golden Earring drummer Cesar Zuiderwijk. Wethouder Citymarketing Frits Huffnagel verzorgde de presentatie van de avond. De wethouder kroonde tijdens de avond het bronzen beeld tot de Eline. "Je hebt al een Oscar en een Rembrandt, maar wij hebben de vrouwelijke variant: de Eline, natuurlijk afgeleid van Eline Veere", vertrouwde hij het publiek toe.

De Den Haag Marketing Promotieprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een persoon of organisatie die de stad Den Haag op een bijzondere of onderscheidende wijze gepromoot heeft en is een initiatief van Den Haag Marketing. Den Haag Marketing is de overkoepelende marketing en promotie organisatie voor de stad Den Haag en haar beide badplaatsen Scheveningen en Kijkduin. Het Haags Uitburo, de VVV kantoren, het Convention Bureau en Den Haag Topsport zijn onderdeel van Den Haag Marketing.

Noot voor redactie,