( BW)(NY-AMERICA-ONLINE-1)(TWX) AOL gaat wereldwijd sociaal
medianetwerk Bebo overnemen

    Business Editors/Technology Editors
    MULTIMEDIA AVAILABLE:
    http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5633211

    NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--13 maart 2008--AOL heeft vandaag
aangekondigd dat een overeenkomst is gesloten ter overname van Bebo
(http://www.bebo.com), een van de grootste wereldwijde sociale
medianetwerken. In combinatie met haar netwerken voor persoonlijke
communicatie AIM en ICQ verwerft AOL door de overname een
vooraanstaande positie in de snel groeiende wereld van sociale media
met een netwerk van circa 80 miljoen unieke gebruikers.

    Met een totaal ledental van meer dan 40 miljoen wereldwijd vormt
Bebo een mondiaal sociaal medianetwerk dat een combinatie van
community-, zelfexpressie- en entertainmentfuncties inzet om de
gebruikers in staat te stellen om content te consumeren, creëren,
exploreren en delen. Bebo is een van de grootste sociale netwerken van
Groot-Brittanië en staat op nummer één in Ierland en Nieuw-Zeeland, en
op nummer drie in de V.S. De gebruikers zijn zeer actief en bekijken
gemiddeld 78 pagina's per gebruiksdag. Bebo heeft circa 100
medewerkers in dienst in kantoren in Groot-Brittanië, San Francisco en
Austin, Texas.

    De overeenkomst is gesloten binnen een week na de lancering door
AOL van Open AIM 2.0, een initiatief waardoor developers vrijere
toegang krijgen tot het AIM-netwerk en in staat worden gesteld om AIM
te integreren in eigen sites en toepassingen. Ook heeft Apple zojuist
aangekondigd dat een downloadbare AIM-toepassing voor de iPhone zal
worden uitgebracht.

    Krachtens de overeenkomst zal AOL Bebo overnemen tegen 80 miljoen
dollar contant.

    "Bebo vormt de perfecte aanvulling op het persoonlijke
communicatienetwerk van AOL, waardoor we een vooraanstaande positie
kunnen innemen op het gebied van sociale media," aldus Randy Falco,
Chairman en CEO van AOL. "Wat ons aantrok in Bebo was de omvangrijke
en snel groeiende wereldwijde gebruikerskring, de visie van een
waarlijk sociaal web, en de monetization-kansen doordat Platform-A kan
worden geïmplementeerd voor ons gecombineerde mondiale publiek.
Hierdoor komen wij in de positie om adverteerders een nog groter
bereik te kunnen aanbieden, en marketers omvangrijk cijfermateriaal
over de wensen en behoeften van consumenten."

    "AOL begrijpt de verschuivende dynamiek van het web en heeft
overtuigend aangetoond dat het in staat is om de almaar toenemende
reikwijdte van sociale netwerken te benutten," licht Joanna Shields,
President van Bebo toe. "Aangezien onze visies op dit gebied identiek
zijn, was het een natuurlijke stap voor Bebo om zich aan te sluiten
bij AOL. We gaan samen enthousiast aan de slag om de sociale
online-ervaring wereldwijd verder te laten groeien."

    "Het dynamische managementteam van Bebo ziet in dat het internet
niet zozeer draait om de eindbestemming maar om het verbinden van
mensen, cultuur en lifestyles," zegt Ron Grant, President en COO van
AOL. "Deze overname werkt bevorderend voor onze kerndoelstellingen -
de groei versnellen, activering en monetization van een van de
actiefste online-communities ter wereld."

    Na bekrachtiging van de transactie houdt de huidige President
Joanna Shields de leiding over Bebo, in een positie direct onder Ron
Grant.

    Volgens de prognose van de analist eMarketer zal in 2011
wereldwijd 4,1 miljard dollar worden uitgegeven aan reclame via
sociale netwerken - een extreem grote stijging ten opzichte van de
omzet van 480 miljoen dollar in 2006. Alleen al in 2008 zullen de
wereldwijde uitgaven aan advertenties in de context van sociale
netwerken naar verwachting toenemen met 75% op jaarbasis, tot een
omzet van 2,1 miljard dollar (eMarketer, Social Network Marketing: Ad
Spending and Usage, december 2007).

    De afgelopen maanden heeft AOL agressieve stappen gezet om haar
positie te versterken op gebieden die cruciaal zijn voor haar opkomst
als vooraanstaande, advertentieomzet genererende onderneming voor
webmedia en -marketing. Voortbouwend op haar toppositie in de markt
voor third party display met Advertising.com heeft AOL bijna 1 miljard
dollar uitgegeven aan overnames op het gebied van online-reclame. Op
basis van marktleiders zoals ADTECH, buy.at, Lightningcast, Quigo,
TACODA en Third Screen Media is Platform-A gecreëerd. Platform-A is
het grootste netwerk voor display ad serving, erop gericht om
marketers te helpen merken op te bouwen die online presteren.* Op het
gebied van web-content vertoont het gerevitaliseerde sites-netwerk van
AOL nu reeds vijf maanden aanhoudende groei van het aantal bekeken
pagina's en kerncategorieën zoals Music, Television, Moviefone, TMZ,
Money & Finance, News, Living en Body staan alle in de top vier van
hun categorie.

    Als onderdeel van haar internationale groeiplannen heeft AOL
afgelopen jaar 17 internationale websites gelanceerd, met plannen om
eind 2008 aanwezig te zijn in 30 landen buiten de V.S. Daarnaast is
AOL afgelopen september een samenwerkingsverband aangegaan met HP,
waardoor gelokaliseerde versies van de portal AOL.com en andere
services van AOL de standaardinstelling zullen gaan vormen van in de
V.S. en wereldwijd geleverde HP-computers. Bebo, dat plannen heeft
onthuld om dit jaar in vijf nieuwe landen van start te gaan, zal na de
bekrachtiging van de overeenkomst een vooraanstaande rol gaan spelen
in de internationale expansieactiviteiten van AOL.

    Sinds haar oprichting heeft Bebo een radicale nieuwe visie op
online-media en activerings-marketing ontwikkeld, waarbij community,
zelfexpressie en entertainment worden gecombineerd om de leden in
staat te stellen om digitale content op geheel nieuwe wijze te
consumeren, creëren, exploreren, presenteren en delen. De wereldwijde
gebruikers van Bebo vertonen een hoog activiteitsniveau en brengen
gemiddeld 33 minuten per dag door op de site. Het baanbrekende
platform Open Media luidde voor gebruikers van Bebo een nieuwe manier
in om online van content te genieten, terwijl mondiale
mediaondernemingen zoals MTV, CBS, BBC plus meer dan 400 andere hun
programmering op een nieuwe manier konden gaan promoten, distribueren
en te gelde maken. "Engagement Marketing" is Bebo's initiatief waarbij
merken een langetermijnrelatie met hun doelpubliek kunnen opbouwen.
Inmiddels gebruiken merken zoals Apple en Nike Bebo als platform voor
het aangaan van een duurzame dialoog met consumenten.

    Bebo was pionier op het gebied van het vermengen van speciaal voor
het web ontwikkelde originele content met interactiviteit in de
sociale netwerkomgeving door op te treden als coproducent van
'KateModern', het succesvolste web-televisieprogramma, nu in zijn
tweede seizoen, gevolgd door het binnenkort uitkomende 'Sophia's
Diary' en het aangekondigde 'Gap Year'. In december 2007 heeft Bebo
haar platform opengesteld voor externe application-developers en werd
daarmee het eerste sociale netwerk dat API's van zowel Facebook als
OpenSocial accepteert. Tot op heden zijn al meer dan 1500 toepassingen
toegevoegd aan het netwerk.

    AOL liet zich adviseren door Banc of America Securities LLC en
Deutsche Bank Securities Inc. Bebo liet zich adviseren door Allen &
Co.

    Het topmanagement van AOL en Bebo organiseert om 9.00 uur ET een
conference-call om het nieuws van de dag te bespreken.

-0-
*T
De belinstructies voor het gesprek luiden als volgt:

In de Verenigde Staten: 888-730-9143
Van buiten de V.S.: 210-839-8553
Wachtwoord: AOL Update
*T

    Bel minimaal tien tot vijftien minuten voor de geplande start van
de conference-call in om er zeker van te zijn dat u verbinding heeft
als het gesprek van start gaat.

    Opmerking voor de redactie: Foto's, logo's en videobeelden van de
aankondiging vandaag zijn verkrijgbaar via de corporate site van AOL
op http://corp.aol.com.

    Over AOL

    AOL(R) is een mondiale webservice-onderneming die een aantal van
de populairste webbestemmingen exploiteert, een compleet pakket gratis
software en services aanbiedt, een van de grootste
internettoegangsbedrijven van de V.S. leidt en een volledig
assortiment advertentieoplossingen levert. Een dochtermaatschappij met
meerderheidsbelang van Time Warner Inc. (NYSE:TWX), AOL LLC en haar
dochtermaatschappijen zijn actief in de V.S., Europa, Canada en Azië.
Meer inlichtingen vindt u op AOL.com.

    Over Bebo

    Bebo, opgericht door Michael en Xochi Birch, is het belangrijkste
mondiale sociale medianetwerk ter wereld. Voortbouwend op het concept
van traditionele sociale netwerksites combineert Bebo community,
zelfexpressie en entertainment om haar gebruikers in staat te stellen
om professionele en door gebruikers gegenereerde content te
consumeren, creëren, exploreren en delen via de website van Bebo. Bebo
heeft 11,4 miljoen unieke gebruikers in Groot-Brittanië en een
wereldwijd ledental van meer dan 40 miljoen. Bebo is tevens het
sociale netwerk in Groot-Brittanië met de meest actieve leden: de
gebruikers brengen gemiddeld 33 minuten op de site door per
gebruiksdag.**

    *Volgens de gegevens voor februari 2008 van comScore Media Metrix
is Platform-A nog altijd het grootste advertentienetwerk met 167
miljoen unieke bezoekers en een binnenlands bereik van 90%.

    **Bron: comScore Media Metrix, jan. 2008

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

MULTIMEDIA AVAILABLE:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5633211

    --30--CD/ny*

    CONTACT: AOL
             Tricia Primrose, 703-265-2896
             E-mail: Tricia.Primrose@corp.aol.com
             of
             Anne Bentley, 703-265-2825
             E-mail: Anne.Bentley@corp.aol.com
             of
             Bebo
             Sarah Gavin, +44 (0) 7970 313 600
             E-mail: Sarah@bebo.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.