Nieuws
13 maart 2008
CNV Dienstenbond blijft met AS Watson in overleg over werkomstandigheden
Afgelopen week is er in verschillende kranten aandacht geweest voor de
werkomstandigheden bij AS Watson (Kruidvat, Trekpleister, Ici Paris en
Prijsmepper). CNV Dienstenbond heeft reeds in januari 2007 middels een
onderzoek aangetoond dat de werkdruk binnen het bedrijf groot is en
dat ook de communicatie binnen het drogisterijbedrijf sterk moet
verbeteren. Dankzij de druk en aandacht van CNV Dienstenbond zijn
langzaam een aantal veranderingen bij AS Watson zichtbaar. Maar de
problemen zijn nog niet opgelost. Daarom blijft CNV Dienstenbond
hierover in overleg met de directie van AS Watson. Dit voorjaar zal
CNV Dienstenbond een nieuw onderzoek doen naar de werkomstandigheden
om zo de vorderingen ten opzichte van 2007 te kunnen meten.
De berichten in de media over de werkomstandigheden bij AS Watson
hadden vooral betrekking op het distributiecentrum in Heteren. CNV
Dienstenbond heeft zelf geen specifieke meldingen gehad over een hoge
werkdruk en slechte communicatie binnen dit distributiecentrum. CNV
Dienstenbond kan zich overigens wel voorstellen dat er in het DC in
Heteren sprake is van een hoge werkdruk en een slechte communicatie.
Zoals aangegeven: niet voor niets heeft CNV Dienstenbond namelijk al
in 2007 geconstateerd dat dit de twee belangrijkste punten zijn binnen
het bedrijf om te verbeteren.
Hoe verder
CNV Dienstenbond heeft in januari 2007 een onderzoek gedaan naar de
werkomstandigheden bij AS Watson. Tegelijkertijd heeft AS Watson een
medewerker tevredenheidsonderzoek (MTO) gehouden. Het aanpakken van de
werkdruk en de communicatie zijn daaruit als belangrijke punten naar
voren gekomen. In oktober 2007 heeft CNV Dienstenbond aan de
medewerkers bij AS Watson gevraagd hoe zij aankijken tegen de beloofde
verbeteringen. Uit deze tussenevaluatie bleek dat medewerkers wel
verbeteringen zien, maar dat er nog wel een hoop moet gebeuren. Zo is
er een afname van de voorraden zichtbaar en zijn er veranderingen in
de weekberichten doorgevoerd. Maar er is nog niet het vertrouwen dat
deze verbeteringen ook daadwerkelijk structureel zijn. AS Watson moet
zich nog bewijzen en CNV Dienstenbond zal het bedrijf daarop blijven
wijzen. Om te kijken of er na een jaar echt iets veranderd is zal CNV
Dienstenbond dit voorjaar het onderzoek van januari 2007 gaan
herhalen. CNV Dienstenbond neemt op deze manier de problemen van
medewerkers serieus, maar geeft AS Watson ook een serieuze kans de
problemen aan te pakken.
Samen sterk!
U ziet het! CNV Dienstenbond blijft kritisch, maar probeert op een
constructieve manier zich sterk te maken voor de medewerkers bij AS
Watson. Zo proberen wij uw belangen zo goed mogelijk te behartigen.
Uiteindelijk profiteert iedereen van onze inzet. Daarom is het
belangrijk om ook uw collega lid te maken van CNV Dienstenbond. Samen
staan we immers sterk. Aan de prijs kan het niet liggen. CNV
Dienstenbond is de goedkoopste vakbond binnen de branche. Zo hebben
wij een compleet pakket aan rechtsbijstand waarmee u al snel EUR150
bespaart ten opzichte van andere rechtsbijstandaanbieders. Bovendien
is het lidmaatschap van CNV Dienstenbond de eerste drie maanden
gratis!
Lid-werft-lidactie: altijd prijs!
In de eerste helft van 2008 voeren we een speciale lid-werft-lid actie
met mooie prijzen! De opzet is eenvoudig. Naast de gebruikelijke
waardebon van 10 euro ontvangt u bij het aanbrengen van elk nieuw lid
een waardepunt. Met 3 waardepunten kunt u al een fraai cadeau winnen.
Maar voor het werven van 5 of 10 leden kunt u kiezen uit nog mooiere
cadeaus. Ga voor de actie naar onze website: www.cnvdienstenbond.nl
Let op: het nieuwe lid moet wel werkzaam zijn in onze sectoren en
vallen onder CNV Dienstenbond. Doe mee voor een sterkere bond en een
mooie prijs!
Voor vragen over deze nieuwsbrief kunt u bellen of mailen met
bestuurder Wessel Breunesse. Hij is bereikbaar op 035-6460580 of via
w.breunesse@remove-this.cnvdibo.nl.
Dienstenbond CNV