Dienstenbond CNV

Nieuws

13 maart 2008

CNV Dienstenbond blijft met AS Watson in overleg over werkomstandigheden

Afgelopen week is er in verschillende kranten aandacht geweest voor de werkomstandigheden bij AS Watson (Kruidvat, Trekpleister, Ici Paris en Prijsmepper). CNV Dienstenbond heeft reeds in januari 2007 middels een onderzoek aangetoond dat de werkdruk binnen het bedrijf groot is en dat ook de communicatie binnen het drogisterijbedrijf sterk moet verbeteren. Dankzij de druk en aandacht van CNV Dienstenbond zijn langzaam een aantal veranderingen bij AS Watson zichtbaar. Maar de problemen zijn nog niet opgelost. Daarom blijft CNV Dienstenbond hierover in overleg met de directie van AS Watson. Dit voorjaar zal CNV Dienstenbond een nieuw onderzoek doen naar de werkomstandigheden om zo de vorderingen ten opzichte van 2007 te kunnen meten.

De berichten in de media over de werkomstandigheden bij AS Watson hadden vooral betrekking op het distributiecentrum in Heteren. CNV Dienstenbond heeft zelf geen specifieke meldingen gehad over een hoge werkdruk en slechte communicatie binnen dit distributiecentrum. CNV Dienstenbond kan zich overigens wel voorstellen dat er in het DC in Heteren sprake is van een hoge werkdruk en een slechte communicatie. Zoals aangegeven: niet voor niets heeft CNV Dienstenbond namelijk al in 2007 geconstateerd dat dit de twee belangrijkste punten zijn binnen het bedrijf om te verbeteren.

Hoe verder
CNV Dienstenbond heeft in januari 2007 een onderzoek gedaan naar de werkomstandigheden bij AS Watson. Tegelijkertijd heeft AS Watson een medewerker tevredenheidsonderzoek (MTO) gehouden. Het aanpakken van de werkdruk en de communicatie zijn daaruit als belangrijke punten naar voren gekomen. In oktober 2007 heeft CNV Dienstenbond aan de medewerkers bij AS Watson gevraagd hoe zij aankijken tegen de beloofde verbeteringen. Uit deze tussenevaluatie bleek dat medewerkers wel verbeteringen zien, maar dat er nog wel een hoop moet gebeuren. Zo is er een afname van de voorraden zichtbaar en zijn er veranderingen in de weekberichten doorgevoerd. Maar er is nog niet het vertrouwen dat deze verbeteringen ook daadwerkelijk structureel zijn. AS Watson moet zich nog bewijzen en CNV Dienstenbond zal het bedrijf daarop blijven wijzen. Om te kijken of er na een jaar echt iets veranderd is zal CNV Dienstenbond dit voorjaar het onderzoek van januari 2007 gaan herhalen. CNV Dienstenbond neemt op deze manier de problemen van medewerkers serieus, maar geeft AS Watson ook een serieuze kans de problemen aan te pakken.

Samen sterk!
U ziet het! CNV Dienstenbond blijft kritisch, maar probeert op een constructieve manier zich sterk te maken voor de medewerkers bij AS Watson. Zo proberen wij uw belangen zo goed mogelijk te behartigen. Uiteindelijk profiteert iedereen van onze inzet. Daarom is het belangrijk om ook uw collega lid te maken van CNV Dienstenbond. Samen staan we immers sterk. Aan de prijs kan het niet liggen. CNV Dienstenbond is de goedkoopste vakbond binnen de branche. Zo hebben wij een compleet pakket aan rechtsbijstand waarmee u al snel EUR150 bespaart ten opzichte van andere rechtsbijstandaanbieders. Bovendien is het lidmaatschap van CNV Dienstenbond de eerste drie maanden gratis!
Lid-werft-lidactie: altijd prijs!
In de eerste helft van 2008 voeren we een speciale lid-werft-lid actie met mooie prijzen! De opzet is eenvoudig. Naast de gebruikelijke waardebon van 10 euro ontvangt u bij het aanbrengen van elk nieuw lid een waardepunt. Met 3 waardepunten kunt u al een fraai cadeau winnen. Maar voor het werven van 5 of 10 leden kunt u kiezen uit nog mooiere cadeaus. Ga voor de actie naar onze website: www.cnvdienstenbond.nl Let op: het nieuwe lid moet wel werkzaam zijn in onze sectoren en vallen onder CNV Dienstenbond. Doe mee voor een sterkere bond en een mooie prijs!

Voor vragen over deze nieuwsbrief kunt u bellen of mailen met bestuurder Wessel Breunesse. Hij is bereikbaar op 035-6460580 of via w.breunesse@remove-this.cnvdibo.nl.