Bureau ARTEP start met organiseren van netwerkbijeenkomst


Voor alle freelance secretaresses en notulisten

Amersfoort, 20080314 -- Op 26 januari 2008 vond de eerste netwerkdag voor de freelance secretaresse plaats in Conferentiecentrum Zonheuvel te Doorn. De doelstelling voor deze netwerkdag was het ontmoeten van andere freelance secretaresses en het uitwisselen van ervaringen en informatie.

Vijfentwintig enthousiaste freelancers hadden zich ingeschreven voor deze dag en kwamen rond 09.30 uur de vergaderruimte binnen. Na een kopje koffie / thee werd de dag geopend door Petra Jumelet van Bureau ARTEP.
Na een voorstelronde werden er vele vragen/punten behandeld, waaronder:
- Je bent freelancer en wat dan?
- Hoe kom je aan opdrachten?
- Hoe ga je om met inhuur van derden of inhuur van
jezelf bij andere bedrijven?
- Annulering van opdracht van freelancer, wat dan?
- Heb je algemene voorwaarden en deponeer je deze
bij klant/KvK?
- Ben je concurrent of collega van elkaar?
- Hoe ga je om met facturering?
- Wat verwacht een opdrachtgever van een
freelancer?

Het uitwisselen van informatie en ervaringen vonden de dames erg prettig. De dames onderling zien zich niet als concurrenten, maar toch meer als collega's. Want samen bereik je meer!

Verder kwam naar voren, dat het zoeken van opdrachten niet altijd makkelijk is, zeker wanneer je een opdracht zoekt voor over twee of drie maanden. Meestal is het last-minute, want dan hebben opdrachtgevers je nodig.

Ook werd gesproken over bedrijfsaansprakelijkheid, rechtsbijstand, verzekeren van apparatuur als je op locatie werkzaam bent en het afsluiten van overeenkomsten met andere freelancers. Er werden goede bruikbare tips gegeven, die voor nu maar ook voor de toekomst relevant kunnen zijn.

Het bezoeken van netwerkbijeenkomsten, wordt als positief ervaren, maar ook het bezoeken van bijeenkomsten van bijvoorbeeld de Kamer van Koophandel vinden enkele dames nuttig.

Uit de enquête die aan het einde van de dag werd ingevuld door de dames kwam naar voren, dat het een leerzame, interessante en gezellige bijeenkomst was en zeker voor herhaling vatbaar is.

Eén ding staat vast er komt zeker een vervolg!


Aan het einde van de dag kregen de dames een tas vol met magazines, kortingsbonnen etc.
De tas met inhoud werd mede mogelijk gemaakt door:
Bodystyling Amersfoort, De Zwaluwhoeve, Hotel Zonheuvel, Avantgarde, Snowworld Zoetermeer, Kluwer/Management Support, Fila Ki, OR-net, Schoonheidsbon.nl, Apelheuel, RAI-Huishoudbeurs, Tivall Marketing, Hotelbon, Genootschap Onze Taal en Regio Relatiegeschenken B.V. De tas werd gesponsord door Acepack.





Ingezonden persbericht