SDL Tridion en Nedstat sluiten strategische partnerovereenkomst


Geïntegreerde software overbrugt afstand tussen Web Content Management (WCM) en interactief marketing management

AMSTERDAM, 20080318 -- SDL Tridion, leider in Web Content Management oplossingen en onderdeel van SDL, leidend leverancier van Global Information Management (GIM), maakt vandaag bekend dat het een formele partnerovereenkomst is aangegaan met Nedstat, Europees marktleider in website analytics. De partnerovereenkomst omvat een geïntegreerde benadering van tag-management voor SDL Tridion R5.3 en Sitestat, het voornaamste web analytics product van Nedstat. De geïntegreerde web analytics software heet de `Sitestat Enabler'.

De partnerovereenkomst vloeit voort uit de strategische focus van SDL Tridion op interactieve marketing waarbij kennis van online klantgedrag centraal staat. Erik Aeyelts Averink, president Product & Solutions van SDL Tridion: "SDL Tridion voorziet in oplossingen om multiple websites uit te rollen en te beheren. Wij bieden onze klanten gebruiksvriendelijk management, kostenbesparing en merkconsistentie voor alle websites en online kanalen. De Sitestat Enabler levert direct voordeel voor gezamenlijke klanten en maakt gebruik van de krachtige modulaire templating functionaliteit van R5.3. We hebben template building blocks gebouwd voor de diverse tags van Nedstat.

Voor wereldwijde bedrijven is het essentieel om te weten hoe webbezoekers zich gedragen. Dit vormt de basis voor effectief management van het online marketing proces. Door de diverse tags van Nedstat op te nemen in ons content management systeem, kunnen klanten eenvoudig en direct web analytics code of page-tagging toevoegen aan hun content management templates."

De tag-management functionaliteit van Sitestat Enabler bespaart organisaties tijd en kosten bij het integreren en beheren van tags. Zakelijke gebruikers profiteren van een kortere time-to-market bij het begrijpen van online klantengedrag.

Aeyelts Averink: "Het web content management systeem van SDL Tridion stelt organisaties in staat om wereldwijd hun merk onder controle te houden en een consistente boodschap uit te dragen aan een wereldwijd publiek, via de juiste kanalen en in de lokale taal. Door website analytics simpel en toegankelijk te maken, stelt Nedstat gebruikers in staat de effectiviteit en winstgevendheid van hun online communicatie te verbeteren. Deze partnerovereenkomst en de geïntegreerde software vormen de perfecte brug tussen Web Content Management en online marketing management."

Michael Kinsbergen, CEO van Nedstat; "Met de nieuwe Sitestat Enabler van SDL Tridion wordt de implementatietijd en het aantal mogelijke fouten van de Sitestat code tot een minimum teruggebracht. Online managers hebben zo goed als direct en tot in detail toegang tot het online gedrag van klanten, prospects en andere bezoekers."

De Sitestat Enabler wordt kosteloos verstrekt aan wederzijdse klanten en is binnen afzienbare tijd te downloaden via het SDL Tridion Forum.

Over SDL Tridion
SDL Tridion is wereldwijd een leidend leverancier van Web Content Management (WCM) oplossingen. Onze enterprise klasse WCM-oplossing stelt organisaties in staat om in meerdere talen en over verschillende websites en kanalen consistente, interactieve en zeer gerichte klantervaringen aan te bieden.
Naast de middelen om content te creëren, beheren, leveren, volgen en archiveren, biedt Tridion ook oplossingen voor gerichte doelgroepcommunicatie, publicatie over meerdere kanalen en mogelijkheden tot interactie met de doelgroep.

Meer dan 430 organisaties maken gebruik van SDL Tridion oplossingen. Hieronder bevinden zich vooraanstaande wereldmerken zoals ABN AMRO, BBVA, Canon, Emirates, KLM, Lexus, Renault, Ricoh, Sanofi-Aventis, Scania, Toyota, Unilever en Yamaha. Het hoofdkantoor van SDL Tridion is gevestigd in Amsterdam; het Amerikaanse hoofdkantoor in New York. SDL Tridion heeft verder kantoren en partners in de Verenigde Staten, Europa en Asia-Pacific.
Voor meer informatie over SDL Tridion kunt u terecht op www.sdltridion.nl

SDL Tridion is onderdeel van SDL, de leider in global information management (GIM) oplossingen. Voor meer informatie over SDL kunt u terecht op www.sdl.com


Over Nedstat
Nedstat is Europees marktleider in website analytics.

De Nedstat producten en services stellen bedrijven en organisaties in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Nedstat maakt website analytics simpel, duidelijk en toegankelijk voor gebruikers van alle niveaus en disciplines. Producten zijn daarom makkelijk te gebruiken, rapporten zijn helder en snel toegankelijk, aanpassingen zijn eenvoudig en de service en support zijn persoonlijk en van hoge kwaliteit.

Nedstat telt 180 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.





Ingezonden persbericht