Ingezonden persbericht


Think Citrix: XenApp Easycall
20-3-2008
Voor de integratie van communicatie in applicaties

EasyCall, powered by Citrix EasyCall Gateway , is een innovatieve functie van Citrix XenApp (de nieuwe naam van Presentation Server ) Platinum Edition. Het maakt communicatie mogelijk in applicaties - waaronder de applicaties die draaien op een werkstation of op de server, evenals web-based applicaties - wat gebruikers in staat stelt om middels de 'Click-to-Call' functionaliteit te bellen met en naar elk willekeurig telefoonnummer. EasyCall initieert een gesprek naar het geselecteerde nummer en kan verbinding maken met elke telefoon (mobiele telefoon, vaste telefoon of de telefoon op kantoor).

Klant uitdagingen


* Hoge communicatie kosten - Gesprekskosten van personen die bellen buiten de kantoormuren zijn over het algemeen erg hoog. Voornamelijk internationale gesprekken zijn duur wanneer er gebruik wordt gemaakt van mobiele telefoons.
* Mobiele werknemers - Met meer en meer werknemers die telewerken, willen bedrijven veilige toegang kunnen bieden tot het bedrijfs telefoonnetwerk.

* Hoog volume outbound-calling - Met groepen of afdelingen die een groot aantal outbound gesprekken voert, is het moeilijk en kostbaar om dit proces te automatiseren.

* Softphone complexiteit het installeren van IP softphones is intensief, vatbaar voor fouten en kan resulteren in een applicatie conflicten. IP-voice verkeer is onderworpen quality of service (QoS)-kwesties, die de geluidskwaliteit drastisch kunnen reduceren.

* Gelimiteerd aantal click-to-call oplossingen - Huidige oplossingen werken alleen via specifieke integratie met een beperkt aantal applicaties en werken meestal alleen met een vaste telefoons, vaak alleen IP-telefoons, van een enkele telefoon provider.

Belangrijke voordelen van het gebruik van EasyCall


* Lagere kosten - Telefoongesprekken worden vanuit de telefooncentrale opgezet. Zon telefooncentrale heeft normaliter een veel goedkoper internationaal tarief dan mobiele telefoons.
* Integratie van communicatie in applicaties Met EasyCall is het mogelijk om een communicatielijn op te zetten vanuit elke applicatie. Dit stelt gebruikers in staat om productiever te zijn en maakt callcenters efficiënter, doordat het initiëren van telefoongesprekken rechtstreeks vanuit de applicatie plaatsvindt. Verder bepaalt de gebruiker zelf met welk soort telefoon het gesprek wordt aangegaan.

* Outbound communicatie zonder de noodzaak van softphones Maakt outbound gesprekken mogelijk zonder dat softphones dienen te worden geïnstalleerd en ondersteund. EasyCall stelt gebruikers in staat om te klikken op een telefoonnummer, te zoeken naar wie dan ook in het bestand of door gewoon een nummer in te typen en te bellen met behulp van het reguliere telefoonnetwerk.
* Callcenter medewerker efficiëntie Callcenter medewerkers kunnen rechtstreeks vanuit de applicaties die zij gebruiken voor het beheren van de klantgegevens bellen. Dit zorgt ervoor dat deze medewerkers meer telefoongesprekken kunnen afhandelen dan wanneer ze elk telefoonnummer handmatig dienen in te toetsen op hun telefoontoestel.

* Gebruiksgemak - Gebruikers bewegen met de muis over een telefoonnummer in een applicatie en klikken op de dial-knop. Men hoeft niet te schakelen tussen diverse applicaties of handmatig een telefoonnummer in te toetsen.