Persbericht

Amsterdam, 21 maart 2008

Orange door Gartner erkend als leidende netwerk service-provider in Azië en de Pacific

Orange Business Services is door Gartner geplaatst in de leiders sectie van het Magic Quadrant 2007 voor netwerk service-providers in Azië en de Pacific.

Het rapport definieert leiders als aanbieders die een sterke visie tonen, met name in het erkennen van toekomstige marktbehoeften. Een sterke visie wil zeggen dat een organisatie vroegtijdig onbekend of een nog niet ontwikkeld gebied opzoekt en vervolgens investeert in de betreffende regio. Hiermee lopen deze bedrijven voorop ten opzichte van de concurrentie en bekleden ze vaak betere posities, ook met het oog op de toekomst. Er zijn wel grote verschillen te zien tussen leiders in termen van strategie en uitvoering, niemand blinkt uit op beide gebieden.

Netwerk service-providers die werden geëvalueerd door het Magic Quadrant zijn gescreend op hun uitvoerend vermogen en hun visie. Daarbij richtte het Magic Quadrant zich op de volgende criteria:

Uitvoerend vermogen. Respectievelijk de criteria product en/of dienst, de overall uitvoerbaarheid, sales- en prijsbeleid, de time-to-market en het track record, de uitvoering van marketing, klantervaring en operators, zijn onder de loep genomen.

Een complete visie. Op dit punt werd gekeken naar de criteria marktbegrip, marketing- strategie, sales-strategie, strategie met betrekking tot het productaanbod, het businessmodel, de verticale strategie en de innovatie- en geografische strategie.

Uit het rapport blijkt dat Gartner met name let op het pakket van producten en diensten. Terwijl de focus ligt op de belangrijke netwerkservices, benadrukt Gartner vooral de zaken die aan het licht komen na connectiviteit, zoals managed services en netwerkgerelateerde IT-services. Vooral innovatie en relevantie voor de klant zijn belangrijk volgens Gartner, en dit geldt met name voor Azië.

Barbara Dalibard, executive vice president bij Orange Business Services: We zijn blij met de notering in Gartner s Magic Quadrant in Azië en de Pacific, met name omdat we voldoen aan de door Gartner gestelde criteria. Orange Business Services heeft op het gebied van IP VPN een groot marktaandeel in zowel Azië als de Pacific. Deze regio heeft een dominante positie binnen de wereldwijde zakelijke markten. Dankzij onze regionale investeringen, kunnen we onze positie als geïntegreerde aanbieder van communicatie-oplossingen in Azië en de Pacific versterken.

Over Orange
Orange is het belangrijkste merk van France Telecom, één van s werelds leidende telecom operators. France Telecom bedient meer dan 163 miljoen klanten op vijf continenten (in 220 landen), waarvan tweederde klant van Orange is. De groep had een geconsolideerde omzet van 51,7 miljard euro in 2006 (25,9 miljard euro voor het eerste semester van 2007).

Het in juni 2005 geïntroduceerde NExT programma (New Experience in Telecommunications) stelt de France Telecom Group in staat om haar transformatie tot een geïntegreerde operator voort te zetten en de referentie te worden voor nieuwe telecommunicatiediensten. In 2006 werd Orange het enige merk voor internet, televisie en mobiele diensten van de France Telecom Group in het merendeel van de landen waar het bedrijf opereert. Orange Business Services werd de banner voor wereldwijde zakelijke diensten. France Telecom is in Europa de derde mobiele operator en de nummer één aanbieder van breedband internetdiensten. Wereldwijd is het bedrijf één van de marktleiders op het gebied van telecommunicatiediensten voor multinationals. France Telecom (NYSE:FTE) is genoteerd aan de Euronext te Parijs en de New York Stock Exchange.