TNT Group

Persbericht

TNT introduceert nieuwe verpakkingslijn - Bredere keuze aan handige, robuuste en milieuvriendelijke verpakkingen

25 maart 2008, 09:00 CET - Amsterdam, TNT Express lanceert een nieuwe lijn verpakkingen die is ontworpen om zendingen beter te beschermen tegen schade, het merk TNT wereldwijd te promoten en de milieu-inspanningen van de onderneming te ondersteunen. TNT, dat jaarlijks 50 miljoen verpakkingen produceert, gaat de nieuwe collectie dozen eerst introduceren in Europa en het Midden-Oosten. De nieuwe enveloppen zijn over de hele wereld verkrijgbaar. Verkoopmedewerkers hebben een speciale training gehad om klanten goed over de verpakking te kunnen adviseren. Daarnaast brengt TNT een dvd uit om klanten te helpen bij de keuze voor de juiste verpakking.

'We hebben onze portefeuille van wereldwijde expressdiensten al eerder onder één noemer gebracht. Nu gaan we ook een uniforme verpakkingslijn lanceren, om de klant een duidelijke keuze te bieden uit praktische verpakkingsopties,' aldus Jan Willem Breen, Marketing & Sales Director van Express.

De nieuwe collectie biedt klanten meer keuze aan handzame en robuuste verpakkingsoplossingen. Voor iedere zending van vertrouwelijke documenten tot temperatuurgevoelige medische monsters biedt TNT een passende oplossing, in de vorm van een doos, enveloppe, tube of hoes. Het nieuwe BubblePak (410 x 330 mm) bijvoorbeeld is gevoerd met luchtkussenfolie, zodat breekbare goederen sneller vervoerd kunnen worden. TubePak is speciaal bedoeld voor posters en MedPak voor artsenmonsters. Ondanks de bredere keuze blijft het systeem overzichtelijk: elk type verpakking heeft een simpele naam en een eigen symbool. Voor alle nieuwe pakketten zijn simpele visuele instructies ontworpen die precies aangeven hoe goederen het best verpakt, verzegeld en verzonden kunnen worden. De nieuw ontworpen enveloppen en hoezen zijn voorzien van een perforatielijn, zodat ze makkelijk geopend kunnen worden. En om het risico van schade zoveel mogelijk te beperken zijn de enveloppen en dozen gemaakt van verstevigd karton.

De zeer herkenbare verpakking is ook bedoeld om het merk TNT beter te promoten. De nieuwe pakketten zijn uitgevoerd in het opvallende oranje van TNT met felle en fraaie close-ups van zonnebloemen, sinaasappels, goudvissen, zeesterren, bloemblaadjes of vlinders. Daarnaast biedt TNT een nieuwe reeks verpakkingsstickers om haar vernieuwde dienstenaanbod voor het voetlicht te brengen en de verpakking extra te laten opvallen.

De nieuwe verpakking maakt deel uit van het brede milieuprogramma van TNT. Alle kartonnen wikkels en dozen zijn gemaakt van gerecycled materiaal en kunnen zelf ook weer worden hergebruikt. De nieuwe plastic hoezen worden in twee jaar biologisch afgebroken: de uiterste gebruiksdatum staat erop vermeld.