Gemeente Den Haag

Prijsuitreiking International Au Pair of the Year in stadhuis Den Haag

Loco burgemeester Sander Dekker is gastheer bij een welkomstreceptie in het Atrium van het Stadhuis waar op 26 maart om 19.30 uur de International Au Pair of the Year Award van dit jaar wordt uitgereikt. Deze prijs wordt jaarlijks door de International Au Pair Association (IAPA) toegekend aan de au pair die waarmaakt dat een au pair voor culturele uitwisseling staat. De kandidaten zijn genomineerd door gezinnen over de hele wereld met au pairs die zijn uitgezonden door de meer dan 150 organisaties die lid zijn van IAPA. Een team van IAPA-vertegenwoordigers heeft vervolgens uit de honderden inzendingen drie finalisten geselecteerd, en daar ten slotte de winnaar uit gekozen.

"Dit jaar was de beslissing voor ons heel moeilijk. We hebben ontzettend veel uitstekende inzendingen ontvangen. Wat opvalt is de toewijding en het enthousiasme van de au pairs en hun gastgezinnen om hun leven en huis te delen. Het gaat hier om zo veel meer dan een jaar naar het buitenland. Het is een levenslange vriendschapsband met een nieuw gezin en een nieuw land, een ware culturele uitwisseling," aldus Jack Hompes, voorzitter van IAPA.

De jaarlijkse prijsuitreiking, die voor de vijfde keer plaatsvindt, wordt gepresenteerd in combinatie met de jaarlijkse IAPA-conferentie en markt voor reizen en werkervaring (IAPA Annual Conference and Work Experience Travel Market), die ook deze week in Den Haag plaatsvinden, en wel van 26-28 maart in het Kurhaus Hotel.

Over de International Au Pair Association (IAPA)

De International Au Pair Association (IAPA) is in 1994 opgericht door culturele uitwisselingsorganisaties met als doel de rechten van au pairs en gastgezinnen overal ter wereld te verbeteren en te beschermen. De vereniging is verantwoordelijk voor het opstellen van internationaal erkende richtlijnen voor au pairs en uitwisselingsprogramma's. De ruim 150 organisaties die lid zijn van IAPA stemmen in met naleving van de IAPA-gedragscode, die staat voor deskundigheid, eerlijk handelen en een hoge mate van integriteit.

In 2006 heeft IAPA de European Committee for Au Pair Standards (ECAPS) opgericht. Door gestandaardiseerde definities op te stellen streeft ECAPS ernaar een gezamenlijk platform te creëren voor de ontwikkeling van kwalitatief hoogwaardige au-pairprogramma's in heel Europa. Het eerste aangekondigde concept van de ECAPS-definities zal tijdens de WETM-IAC worden gepresenteerd.

Over de Work Experience Travel Market en de IAPA Annual Conference De Work Experience Travel Market en de IAPA Annual Conference zijn een belangrijk business-to-businessevenement dat doelgerichte en lucratieve mogelijkheden biedt aan inkopers en verkopers die zich bezighouden met alle aspecten van culturele uitwisseling, werkervaring en au-pairschap. Beide evenementen worden georganiseerd door IAPA en de WYSE Work Abroad Association en vallen onder de overkoepelende WYSE Travel Confederation, een organisatie met meer dan 550 leden die zich wereldwijd inzet voor jongeren- en studentenreizen en de internationale onderwijsgemeenschap. Over de WYSE Work Abroad Association

WYSE Work Abroad Association is een toonaangevend mondiaal forum en handelsorganisatie voor organisaties die zich bezighouden met werkprogramma's in het buitenland. De missie van WYSE Work Abroad is het faciliteren en doen toenemen van internationale jongerenreizen en uitwisseling door de promotie van cultureel georiënteerd werk in het buitenland en vrijwilligersactiviteiten. Wereldwijd zijn onze ruim 150 leden in meer dan 45 landen actief in het belang van de internationale werkgemeenschap en vertegenwoordigen ze uiteenlopende zakelijke en organisatorische belangen.

WYSE Work Abroad biedt haar leden niet alleen ongekende mogelijkheden voor handel, zaken en marketing; ook stelt de organisatie hoge eisen om te garanderen dat internationale werkprogramma's overal ter wereld de hoogste kwaliteit leveren en handhaven.

Over de WYSE Travel Confederation

De ruim 550 leden van de WYSE Travel Confederation zetten zich via specialistische sectororganisaties in om aan jonge reizigers overal ter wereld een reeks waardevolle diensten en producten te leveren, waaronder talenreizen, uitwisselings- en au-pairprogramma's, identiteitskaarten en vliegtickets voor studenten, jongerenaccommodaties en reisverzekeringen.

De organisatie verleent ondersteuning bij het aanbieden van deze diensten en producten, en zet zich in om de voortdurend veranderende kenmerken, motivaties en behoeften van jonge reizigers te begrijpen. De WYSE Travel Confederation verzamelt, analyseert en deelt belangrijke onderzoeksgegevens en marktkennis met haar leden, academici, beleidsvormers in bedrijfsleven en overheid, en met het reizende publiek in het algemeen.

Neem voor meer informatie contact op met

Kate Pilkington

M: +45 23 32 85 34

---- --