AKQA Future Lions Competition roept op tot inschrijven

26/03/2008 17:45

PR Newswire

SAN FRANCISCO, March 26 /PRNewswire/ --

- Derde jaarlijke competitie gehouden op 55ste internationale reclamefestival Cannes Lions 2008

De jaarlijkse reclamecompetitie van Future Lions voor studenten (www.futurelions.com), verzorgd door AKQA in samenwerking met het Cannes Lions International Advertising Festival roept op tot inschrijvingen voor de competitie van 2008.
(Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080325/NETU103 ) De jaarlijkse competitie daagt studenten uit om een idee te ontwikkelen voor een reclame voor een wereldwijd merk op een manier zoals die vijf jaar geleden niet mogelijk geweest zou zijn. Winnende ideeën worden op 21 juni op het Cannes Festival in het Debussy Theatre getoond, wat een fris perspectief voor het festival betekent en de studenten krijgen de kans om hun werk aan wereldleidende agentschappen te tonen.
"Aan de Future Lions-competitie zijn geen regels verbonden in verband met media of technologie, er zijn geen beperkingen rond het product of doelpubliek," zei Rei Inamoto, Global Creative Director bij AKQA. "We zijn op zoek naar ideeën die het medium en de boodschap opnieuw definiëren, ideeën die de manier waarop de consument in de toekomst de media tot zich neemt, beïnvloedt."
Voor de uitvoering van ideeën kunnen studenten nieuwe mediasoorten toepassen of traditionele media op een compleet nieuwe manier gebruiken. De studenten die de vijf winnende ideeën hebben ingediend, winnen een inschrijving voor het festival in Cannes, Frankrijk, van 15 tot 21 juni en worden een Future Lion Cub toegekend, een speelgoedwelp in beperkte oplage, ontworpen door AKQA, als erkenning voor hun creatieve prestatie. De deadline voor inzendingen is 19 mei, 11u59 PST.
Als nieuw onderdeel van de competitie van dit jaar wordt de school waar de meeste inzendingen van studenten vandaan komen die op de shortlist van Future Lions terechtkomen, erkend als "Future Lions School of the Year." De oproep tot inschrijven verschijnt op een poster in beperkte oplage van illustrator Ashley Wood, waarop de voor de competitie iconische leeuwenwelp staat afgebeeld die de robotachtige "industriemachine" uitdaagt. Om de werken die Wood voor de competitie maakte te zien en voor meer details over de competitie gaat u naar FutureLions.com.

Over AKQA
AKQA is een van de invloedrijkste creatieve en technologiebedrijven ter wereld. Als erkend pionier en vernieuwer biedt AKQA ideeën, inzichten, klantgerichte marketing en e-commerce-oplossingen voor wereldwijde toonaangevende merken. AKQA is een onafhankelijk agentschap met kantoren in Amsterdam, Londen, New York, San Francisco, Sjanghai en Washington D.C. Ga voor meer informatie over AKQA naar akqa.com

Over Ashley Wood
Australische kunstenaar Ashley Wood is al meer dan tien jaar professioneel illustrator en werkte voor de meeste grote amusementsbedrijven, waaronder Dreamworks SKG, Warner Bros., Random House, Marvel Comics, McFarlane Entertainment, IDW en Konami. Zijn illustratietechniek is een combinatie van traditioneel schilderen, digitale fotogratie en grafische software.

Ga voor meer informatie naar:
Molly Parsley, AKQA, +1-415-645-9473 of molly.parsley@akqa.com of Hester Bloch, AKQA, +44-0-20-7780-4857, hester.bloch@akqa.com

Website: http://www.futurelions.com
http://www.akqa.com
Molly Parsley, +1-415-645-9473, molly.parsley@akqa.com, of Hester Bloch, +44-0-20-7780-4857, hester.bloch@akqa.com, beiden bij AKQA. Foto: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080325/NETU103 , PRN Photo Desk, photodesk@prnewswire.com