Gemeente Rotterdam

Nr. 46
27 maart 2008

Gemeente Rotterdam scoort goed op bereikbaarheid

Gemeente Rotterdam is met het gratis servicenummer 0800-1545 nummer drie van best bereikbare organisaties en nummer één van de overheidsorganisaties. Dit blijkt uit de AD test 2008 waarin de telefonische bereikbaarheid van 70 organisaties werd onderzocht.

Gemeente Rotterdam is de op twee na best bereikbare organisatie volgens de AD Bereikbaarheidstest. Het dagblad AD en Stichting ITO onderzoeken jaarlijks hoe het met de bereikbaarheid van bekende Nederlandse organisaties gesteld staat. Om dit onderzoek uit te voeren zijn 743 gesprekken met 70 organisaties gevoerd. Op 15 maart zijn de resultaten van dit onderzoek gepubliceerd, waarbij Gemeente Rotterdam op de derde plaats staat. Gemeente Rotterdam is erg blij met de vermelding op de lijst: "We zijn erg trots dat we ten opzichte van vorig jaar gestegen zijn op de ranglijst van de AD test. De derde plaats is een geweldig resultaat," aldus wethouder Verkeer, Vervoer en Organisatie Jeanette Baljeu.

De afgelopen jaren investeerde de gemeente in de kwaliteit van de dienstverlening. Naast het 24-uurs servicenummer 0800-1545, lanceerde ze negen stadswinkels met een breed assortiment aan producten en ook de website www.rotterdam.nl bleef niet achter. Afgelopen jaar werd met trots Mijn Loket geopend voor digitale dienstverlening op maat met behulp van DigiD. Ook landelijk ging de kwaliteit van de website niet onopgemerkt voorbij, want in 2007 nam de gemeente Rotterdam de eerste plaats in op de Advies.Overheid.nl-ranglijst van gemeentelijke websites.

Gemeente Rotterdam lanceerde begin 2005 het servicenummer 0800-1545 voor alle vragen aan de gemeente Rotterdam. Binnen het in de Gemeente Rotterdam gevestigde contactcenter van HCN worden burgers, ondernemers en organisaties professioneel te woord gestaan door een groep gespecialiseerde medewerkers. Deze dienstverlening wordt 24 uur per dag en 365 dagen per jaar geleverd. Later dit jaar zal Rotterdam deelnemen aan het landelijke project Antwoord© waarmee het servicenummer verandert van 0800-1545 naar 14-010.

noot voor de redactie/

Gemeente Rotterdam