Lelystad gaat zelfbewust op pad met Strategisch Marketing Plan
Met het Strategisch Marketing Plan wil gemeente Lelystad ondermeer de
bekendheid van de stad verbeteren en het imago vergroten.
Groeiambitie
De ambitie van de gemeente Lelystad is het willen winnen aan
promotiekracht en daarnaast met het merk Lelystad focus creëren ten
behoeve van ontwikkelkeuzes. Dit is nodig om de groeiambities waar te
kunnen maken. Met als gevolg toename van het aantal nieuwe inwoners en
nieuwe bedrijven en een stijging van de naamsbekendheid van Lelystad.
Beoogd effect
Het beoogde effect is de bekendheid met Lelystad verbeteren en het
vergroten van het imago van Lelystad. Met als doel de stadstrots te
bevorderen en een grotere bereidheid te krijgen om te investeren in de
stad en het product Lelystad. Daarvoor gaat Lelystad het volgende
doen:
1. het merkconcept Lelystad in de markt zetten
2. de organisatie van de citymarketing nieuwe stijl organiseren in de
vorm van de Stichting Lelystad Partners
3. de marketingstrategie uitwerken en activiteiten ontplooien die
passen binnen het gekozen merkconcept in de marketing manual
4. een nieuwe slogan ontwikkelen
5. de inwoners inzetten als ambassadeurs en daarvoor een toolkit
ontwikkelen.
Strategisch Marketing Plan Lelystad = stoer en ondernemend!
Het college van B&W heeft onlangs het Strategisch Marketing Plan
Lelystad 2008 2020 vastgesteld. Dit rapport is geschreven door Bureau
Berenschot in opdracht van de gemeente Lelystad. Het rapport geeft een
heldere inkijk in de huidige staat van de stad en een goede doorkijk
naar de toekomst van Lelystad.
Vervolgstappen
De analysefase is met dit huiswerk deel I afgerond. De vervolgstappen
in het proces komen neer op een brede bijeenkomst met stakeholders op
dinsdag 15 april, een tweede presentatie op het Opinieplein (politieke
markt) donderdag 17 april en het voorstel aan de Raad op donderdag 15
mei. Afgerond met de behandeling van de Voorjaarsnota op 10/12 juni
2008.
Boegbeeld
Eén van de belangrijke uitkomsten van dit moment is de oprichting van
de Stichting Lelystad Partners. Hierin moet nieuw talent de ruimte
krijgen naast de deskundigheid van bestaande stakeholders.
Burgemeester mevrouw Horselenberg gaat als boegbeeld van de
citymarketing de rol van voorzitter van Lelystad Partners op zich
nemen.
---
Gemeente Lelystad