Gemeente Venray


26 maart 2008

Venray treedt toe tot regionaal inkoopbureau

De gemeente Venray gaat haar inkoopfunctie professionaliseren om besparingen te realiseren. Hiervoor sluit zij aan bij een initiatief van de regio Noord- en Midden Limburg. Diverse gemeenten willen de inkoopkracht en -kennis bundelen en onderbrengen in een regionaal inkoopbureau in de vorm van een stichting.

Door oprichting van een regionaal inkoopbureau, kan een kostenbesparing bereikt wordt op de totale inkoop en kan de kwaliteit van de inkoop verbeterd worden. Oprichting in de vorm van een stichting past het beste bij de regionale ontwikkelingen.

Onder inkoop wordt in dit geval niet alleen verstaan het inkopen van facilitaire zaken (zoals kantoorartikelen of meubilair) maar ook opdrachten voor uitvoering van werken en het verrichten van diensten. Aan het regionaal inkoopbureau nemen vanaf de start in ieder geval deel de gemeenten Arcen en Velden, Bergen, Echt-Susteren, Helden, Kessel, Leudal, Maasbree, Meerlo-Wanssum, Meijel, Mook en Middelaar, Roerdalen, Sevenum en Venray alsmede de regio Noord- en Midden Limburg (de sectoren GGD en Veiligheid).

Het regionaal inkoopbureau is op 25 januari 2008 opgestart voor een minimale periode van 4 jaar. Na deze periode nemen de deelnemende gemeenten een beslissing om de inkoopsamenwerking al dan niet te continueren.

De raad is uitgenodigd eventuele wensen en/of bedenkingen tegen het voornemen tot deelname in de stichting in de vergadering van 6 mei 2008 kenbaar te maken.