Ingezonden persbericht


Winnaar publieksprijs Mondi Award 2007

De Mondi Award 2007 gaat naar Masa International Nederland. Voor het tweede jaar op rij weten de makelaars van Masa de publieksprijs in de wacht te slepen. Vooral hun betrokkenheid wordt door de stemmers geprezen. Op Second Home International namen ze hun bokaal in ontvangst.

Ze zijn gemotiveerd, komen afspraken na en zijn betrokken bij het hele koopproces. In de mailbox van Mondi kwam zelfs een 'toppie' binnen. De motivaties op de antwoordformulieren geven een goed beeld van wat potentiële kopers waarderen in een makelaar. Opvallend zijn de opmerkingen over de vrijblijvendheid bij Masa. Kennelijk voeren makelaars nog steeds druk uit op potentiële klanten en is zaken doen met Masa wat dat betreft een verademing. Volgens Anton Roks van Masa gaat het vooral om het winnen van vertrouwen: 'Iedereen op deze beurs heeft een mooi verhaal, maar wij kunnen het onderbouwen. We geven referenties van tevreden klanten of laten onze Mondi Award zien.'

De uitreiking vond plaats op Second Home International. Op de stand van Mondi maakte Rob Smulders bekend dat Masa overtuigend gewonnen had in de strijd om de publieksprijs.

Nieuwe opzet Mondi Award 2008

Het principe blijft hetzelfde. De Mondi Award blijft een publieksprijs. Het grote verschil is dat met de introductie van de nieuwe website van Mondi bezoekers van de site real-time kunnen zien over hoeveel sterren een aanbieders van buitenlands vastgoed beschikt. Zodra Mondi over voldoende representatieve stemmen beschikt, komt de desbetreffende aanbieder in beeld met één tot vijf sterren. Bij vijf sterren is de gemiddelde score van een makelaar acht of hoger. Zo profileert niet één aanbieder zich op positieve wijze maar na verloop van tijd een groot aantal aanbieders. De keerzijde is dat aanbieders met een slechte reputatie moeten vrezen voor hun voortbestaan, maar dat is nou net wat Mondi als belangenorganisatie graag ziet: dat het kaf van het koren wordt gescheiden. De markt reguleert zichzelf en Mondi helpt (aspirant)kopers graag om hun gevoel te uiten(in positieve en negatieve zin). Op deze manier streeft Mondi naar een transparantere markt met een beter imago.

Waardering in sterren

***** goed tot uitstekend

**** voldoende tot goed

*** matig

** onvoldoende


* slecht

De criteria

* - Eerste indruk / kennismaking;

* - Nakomen afspraken;

* - Begeleiding bij de aankoop;

* - Kennis van zaken;

* - Service;

* - Algehele indruk;

* - Aftersale (nazorg na de aankoop van uw woning, indien van toepassing);
* - En, heel belangrijk: de persoonlijke motivatie.

Het laatste punt is erg belangrijk, want leden van Mondi hebben toegang tot de beoordelingen van andere stemmers. Als u straks contact hebt met een makelaar die over drie sterren beschikt, dan kunt u altijd de motivatie raadplegen van andere mensen. Om manipulatie te voorkomen hebben we een aantal voorzieningen getroffen. Daarnaast is iedereen die stemt (wordt een keer geregistreerd) bekend bij de redactie. In verband met de wet op de privacy zal Mondi geen gegevens verstrekken aan derden.

U kunt nu al stemmen voor de Mondi Award 2008

Binnen enkele maanden ziet u de eerste resultaten op de geheel te vernieuwen website van Mondi. Deze site zal vooral veel interactiever zijn met overzichtelijk gerangschikte informatie zoals onder andere nieuws, achtergronden, mondiaal, landendossier, makelaars en projecten, opinie, fora,

Breng nu uw stem uit of kijk voor meer informatie op www.mondi.nl


---



Ingezonden persbericht