BedrijfsautoRAI

Truckland Noord-Holland levert lage-instap Ginaf C-Truck

(3/31/2008)
Truckland Noord-Holland in Amsterdam heeft op basis van een twee-assige smalspoor (220 cm) Ginaf C-Truck met voorhangcabine een voertuig gebouwd met een smalle Geesink GPM3 kraak-persopbouw voor het ophalen en vervoeren van vertrouwelijke documenten. Dit voertuig werd deze week aan directeur Rob van der Elst van het recyclebedrijf overhandigd.

Van der Elst Papierrecycling is een familiebedrijf in Diemen met een historie van bijna een eeuw. Door de jaren heen zijn de werkzaamheden van het ophalen en verwerken van papier en karton verder uitgebreid naar andere sectoren van recycling.

Daarvoor heeft het bedrijf de beschikking over een eigen wagenpark en zocht daarvoor een verdere uitbreiding. Ondanks de huidige oplopende levertijden voor vrachtautoâs kwam verkoopadviseur Sjaak Remijnse van Truckland Noord-Holland in Amsterdam snel met een adequate oplossing.

âBinnen ons bedrijf rijden inmiddels negen voertuigen en wij hebben in totaal twintig mensen in dienstâ, legt Rob van der Elst uit. âDaarbij gaat het om autoâs van verschillende merken, die op één na allemaal door Truckland vertegenwoordigd worden. De truckdealer waar wij al lange tijd een goede relatie mee hebben. Wij wilden een wat oudere DAF LF55 buiten bedrijf stellen en deze vervangen door een nieuwe vrachtauto. Maar zoals wel vaker tegenwoordig liepen wij tegen de langere levertijd aan. In overleg met Sjaak Remijnse zochten we naar een passende oplossing. Hij kwam met een Ginaf C-Truck met voorhangcabine. Een echte smalspoorauto van 2,20 meter breed en te voorzien van de opbouw die wij wilden. Uiteraard hebben we eerst proef gereden en eigenlijk verliep dat naar wens. Deze auto voldeed aan onze wensen op het gebied van aslasten, wendbaarheid en arbo-omstandigheden. Wij rijden er immers veel mee in de binnensteden en de chauffeurs stappen iedere dag veel in en uit de wagenâ

Sjaak Remijnse verkoopadviseur van Truckland: âWat wij hadden staan was een Ginaf C2120 met lage-instap voorhangcabine, een 220 pk - Euro3 motor met roetfilter en een Allison automaat. De 9-tons vooras, zorgt samen met de 11.5 tons achteras en de met 15 centimeter naar voren geplaatste smalle 14 kubieke meter kraak-persopbouw voor juiste gewichtsverdeling over de assen. Achter is een normale DIN-belading aangebracht en omdat deze auto ook vertrouwelijk papier vervoert is er sprake van een elektrisch bedienbaar rolluik over de hopperbak.â

Gelet op de huidige groei heeft Van der Elst besloten de oudere vuilnisauto nog even aan te houden, om eventuele pieken in het werk op te vangen. âAl het werk laat zich niet altijd goed plannen en om die reden is het verstandig wat capaciteit beschikbaar te hebben. In dat kader is het goed te melden dat de service bij Truckland op een hoog niveau staat. Wij kunnen er altijd terecht op momenten dat het ons het best uitkomt. Als ondernemer wil je de voertuigen zo min mogelijk stil laten staan en Truckland speelt daar heel goed op in en plant het onder- houd op voor ons geschikte tijden. En mocht zich eens een storing voordoen kunnen wij altijd bij iedere Truckland-vestiging terecht voor een snelle service. Die vestigingen liggen in ons werkgebied dat loopt van Alkmaar tot Lelystad, Groot-Amsterdam, Schiphol en Den Haag. Als bedrijf zijn wij ISO en OBK gecertificeerd en werken volgens de richtlijnen die door de branche zijn opgesteld voor het vernietigen van archieven. Wij doen alles in eigen beheer en kunnen daarmee een optimale service aan onze klanten biedenâ, besluit Rob van der Elst zijn verhaal. Hij is inmiddels de vierde generatie die dit familiebedrijf leidt en rijdt zo af en toe ook zelf nog op de vrachtautoâs.

The European Road Transport Show 2007