Nieuw gezicht Eneco per 31 maart 2008

Eneco krijgt per 31 maart 2008 een nieuw gezicht in de vorm van een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.

Waarom een nieuwe huisstijl en nieuw logo?
Recent heeft Eneco een nieuwe strategische koers ingezet met een sterke focus op duurzame energie. De komende jaren willen wij een leidende en onderscheidende positie in de markt voor duurzame energie opbouwen. Wij zien continuïteit van energie als het doel, en verduurzaming als de weg erheen. Bij een nieuwe koers hoort ook een nieuw uiterlijk.

Onze huidige gezicht, ondermeer herkenbaar aan de rode vlag, is ontstaan bij de oprichting van Eneco in 1995. Sindsdien is het slechts een keer aangepast, met de toevoeging van Energie in 2000. Dit gezicht is mettertijd wat verouderd en geeft bovenal de nieuwe koers onvoldoende weer. Met gepaste trots tonen we ons nieuwe logo en een aantal huisstijl elementen waaraan wij vanaf 31 maart zijn te herkennen:

Eneco Logo Huisstijlelementen

Waar staat de nieuwe huisstijl voor?
De nieuwe huisstijl geeft uitdrukking aan beweging en energie. Met veelvormigheid en dynamiek. De mix van warme kleuren staat voor verscheidenheid in duurzame bronnen en is weggebleven van het bijna verplichte groen. Een mix van duurzame bronnen, de klanten als partners en decentralisatie van energieopwekking, het zijn maar een paar van de uitdagingen waar Eneco voortdurend op inspeelt. De huisstijl verbeeldt deze dynamiek in elementen. Ook geeft de huisstijl uitdrukking aan vooruitgang: de stromen van energiedeeltjes komen op veel communicatiedragers terug. Ze voeren mee naar de toekomst.

De kleuren rood, oranje en geel staan voor energie en beweging, activiteit en warmte. Het rood uit de oude huisstijl is opgefrist, en is een verwijzing naar het oude Eneco: Eneco bouwt voort op het fundament wat er al ligt. Wit is nu ook een huisstijlkleur, en geeft een helder, fris en open beeld.

Naamgeving: ENECO Energie wordt Eneco
In 1995 is de naam ENECO ontstaan uit een samenvoeging van de woorden ENErgie en COmmunicatie. De toevoeging Energie is inmiddels niet meer nodig. Onze klanten weten wat voor soort bedrijf Eneco is. Bovendien is Eneco een begrip geworden, het is geen afkorting meer in hoofdletters. Vanaf 31 maart a.s. schrijven wij Eneco in plaats van ENECO Energie.

Doorvoering nieuwe huisstijl
Vanaf eind maart verschijnen de eerste materialen en middelen in de nieuwe huisstijl.
Op 19 maart a.s. presenteert Eneco haar nieuwe huisstijl bij de publicatie van de jaarcijfers over 2007. Onze nieuwe commercials zullen vanaf 1 april a.s. op televisie te zien zijn. Vanaf dat moment zullen wij de meest zichtbare merkdragers aangepast hebben. Later in het jaar passen we stapsgewijs ook de overige dragers aan, waarbij we ernaar streven om tegen het einde van 2008 nagenoeg alle materialen aangepast te hebben.