Social networking 2.0


combinatie social networking, gratis daten en het goede doel

NIJMEGEN, 20080403 -- Floxtar.com combineert social networking, gratis dating en het goede doel. Floxtar.com gaat in de aanval tegen gevestigde social networksites en grote datingsites waarvoor betaald moet worden. Het is daarnaast het enige sociale netwerk wereldwijd dat actief het goede doel steunt.

Floxtar is een nieuw concept gelanceerd door internet ondernemer Floran Felen.
Hij zag in de grote sociale netwerken twee ontbrekende aspecten: 'liefde vinden' en 'werkelijk sociaal zijn'.

De huidige internetter wil op alle niveaus contacten leggen en onderhouden met anderen.
Liefde en meer specifiek dating is daar vooralsnog in achtergesteld, en dat is vreemd omdat het een grote factor is in ons dagelijks leven. Daarnaast moet je op veel sites voor zoiets als liefde betalen. Vooral als je kijkt naar de minimale functies die daters voor hun geld op betaalde sites krijgen, is dat uitermate vreemd en ergens belachelijk.

Daarnaast wilde Floxtar het component 'sociaal' wat breder trekken dan alleen maar altijd in contact met vrienden blijven. Sociaal betekent namelijk veel meer dan dat, onder andere proberen als community een verschil te maken. Floxtar steunt daarom actief het goede doel en doet dat door de inkomsten uit onder andere advertenties te delen met goede doelen. Dat houdt in dat het Floxtar leden niets kost om toch steun te bieden.
De goede doelen worden door de leden bepaald. Ieder jaar wordt er 1 ecologisch, 1 sociaal en 1 speciaal goed doel geselecteerd. Dit jaar hebben wij, omdat we nog in de startup fase zitten, besloten om deze zelf te bepalen en zijn het respectievelijk het WNF, Artsen zonder grenzen en het Elephant Nature Park. De volgende keer zijn het echter de leden die bepalen.

Daarnaast kunnen leden vanzelfsprekend gebruik maken van diverse functionaleiten die men inmiddels is gewend van andere sociale netwerken, zoals aanmaken van netwerken, scholen, bedrijven, blogs, events, delen van foto's en video's etc.

'Floxtar combineert in feite het beste van de verschillende werelden: onderhoud en bouw contacten, het vinden van je ware liefde, en steun alleen al door Floxtar te gebruiken het goede doel.'

Onze slogan 'show who you are' houdt feitelijk in dat je jezelf kan laten zien aan de wereld, maar ook dat je laat zien dat je geeft om je omgeving door je steun aan het goede doel.

Het is nu hopen dat we met deze benadering ook daadwerkelijk mensen aanspreken die zich thuis voelen in onze visie. Ondanks dat de markt van social networking verzadigd is denken wij dat er zeker nog kansen liggen voor de kleinere startups met een unieke visie.

Momenteel staat Floxtar beta 1 online. De realisatie van het huidige concept is met slechts twee man gebeurd. Het laat zich raden wat we straks met een groter team kunnen realiseren.

Floxtar: show who you are





Ingezonden persbericht