Gemeente Spijkenisse


Thuis online afspraak maken bij gemeente Spijkenisse

03 april 2008

Binnenkort is het mogelijk om thuis via internet een afspraak te maken voor een bezoek aan de balies van het stadhuis van Spijkenisse. Dit is bijvoorbeeld mogelijk voor de aanvraag van een paspoort, een rijbewijs en een geboorteaangifte.

Dit betekent meer gemak voor inwoners van Spijkenisse: zelf een afspraak maken op een tijdstip dat het beste uitkomt en geen wachttijden in het stadhuis. Vanaf 5 april is het mogelijk om via het digitaal loket op www.spijkenisse.nl afspraken te maken. Dan wordt tijdens de Open Dag van het stadhuis de afsprakenservice officieel in gebruik genomen door burgemeester Salet.

Hoe werkt het?
Via de knop `afspraak maken' in het digitaal loket op www.spijkenisse.nl, kan de klant zelf het gewenste product, bijvoorbeeld een paspoort, de gewenste datum voor de afspraak en het tijdstip selecteren. Handig is dat direct wordt aangegeven welke documenten meegenomen moeten worden naar het stadhuis. In de bevestiging van de afspraak per e-mail staan de benodigde documenten nog een keer vermeld. In het stadhuis is de klant, na melden bij de receptie, als eerstvolgende aan de beurt.

Verbetering dienstverlening
De gemeente Spijkenisse werkt volop aan de verbetering van de dienstverlening. Digitaal `zaken doen' met de gemeente speelt daarbij een belangrijke rol. Op dit moment kunnen inwoners zo'n 25 producten volledig thuis afhandelen, zonder daarvoor naar het stadhuis te hoeven komen. Dit aantal groeit voortdurend.