Opel Agila.COM binnen twee dagen uitverkocht
(4/7/2008)
De verkoop van de exclusieve Agila.COM via internet mag als zeer
succesvol worden bestempeld. Binnen twee dagen na de aankondiging van
deze gelimiteerde internetverkoop was de eerste internet-telg van Opel
al uitverkocht. De nieuwe Opel Agila staat sinds kort bij de
Nederlandse Opel-dealer in de showroom en kent een vliegende start.
Niet alleen via internet, maar ook via het reguliere verkoopkanaal is
de interesse in de trendy stadsauto volop waarneembaar.
Volgens Stephan Hinneman, marketing manager bij Opel, heeft de
interesse in de Agila.COM ook de verwachtingen bij Opels
verkooporganisatie overtroffen. âUiteraard hadden we wel verwacht dat
er animo zou zijn, maar dit succes is toch wel bijzonder te noemen.
Het onderstreept toch ook wel het feit dat deze aanpak een bepaalde
doelgroep aanspreekt. We zullen ons dan ook beraden op de vraag hoe we
dit succes in de toekomst een vervolg kunnen geven. Overigens dienen
we daarbij niet te vergeten dat de meeste klanten hun nieuwe auto
eerst willen zien en ontdekken en voor goed informatie, een helder
advies en perfecte merkbeleving is de Opel-dealer natuurlijk
onmisbaar.â
Onlangs liet Opel â naar aanleiding van de Agila-introductie â onder
Nederlandse vrouwen onderzoeken hoe zij tegen de verkoop van nieuwe
modellen via internet aankijken. Daaruit kwam naar voren dat 26% van
de vrouwen een nieuwe auto zou willen kopen via internet als dat
mogelijk zou zijn. Als belangrijkste voordelen noemen de vrouwen:
prijsvoordeel, kiezen wanneer het je het beste uitkomt en het op je
gemak kunnen kiezen. De Agila.COM speelde op deze voorwaarden in, via
een duidelijk prijsvoordeel (extraâs ter waarde van 1.145 euro) en het
gemak van kiezen via www.agila.com. Binnenkort zal de eerste Agila.COM
bij de eerste klant thuis voor de deur worden afgeleverd; dit geldt
overigens ook voor de 49 overige Agila.COMâs.
De nieuwe Opel Agila is een compacte en hippe stadsauto, die vooral
jonge en actieve vrouwen aanspreekt. Sinds enkele weken staat de
jongste telg van Opel in de showroom en in korte tijd zijn er al een
kleine 1.500 besteld.
AutoRai