KLM brengt Schiphol dichterbij met BluelinQ
10.04.08
KLM brengt Schiphol dichterbij met BluelinQ
KLM heeft deze week via haar website klm.nl een dienst geĂŻntroduceerd
waarmee passagiers snel, eenvoudig en voordelig van en naar Schiphol
kunnen reizen. Deze service, BluelinQ, is vooral gericht op passagiers
van buiten de Randstad en start met drie diensten; een autoverhuur-,
transfer- en hotelservice. KLM draagt met BluelinQ bij aan een
verbeterde bereikbaarheid van Schiphol.
"Concurrerende luchthavens in de grensgebieden proberen Nederlandse
reizigers naar zich toe te trekken. Wij vinden het strategisch
belangrijk om daar tegenwicht aan te bieden," zegt Welmer Blom,
verkoopdirecteur KLM Nederland. "Daarnaast begrijpen wij onze klanten,
dus als passagiers van buiten de Randstad vinden dat de reis naar
Schiphol vaak veel tijd en geld kost, spelen we daarop in." Met de
BluelinQ autoverhuurservice kunnen passagiers vanaf EUR 99,- retour,
ongeacht de woonplaats, een auto huren via autobedrijf AVIS. De
huurauto wordt ruim voor vertrek bij de reiziger thuis of op kantoor
afgeleverd. Vervolgens kan de passagier de auto nabij de vertrekhal op
Schiphol inleveren. Op de dag van terugkomst kan de passagier de
huurauto weer ophalen en zelf naar huis rijden. Daar wordt de auto
door medewerkers van AVIS weer opgehaald. Met deze nieuwe dienst van
KLM heeft de passagier het gemak en comfort van eigen vervoer zonder
zorgen over parkeren c.q. parkeerkosten.
Passagiers die niet zelf willen rijden kunnen met de BluelinQ
transferservice luxe vervoer per auto (Mercedes E-klasse of
vergelijkbaar) met chauffeur reserveren via Verstraaten Business
Travel, eveneens tegen speciale KLM-tarieven. De BluelinQ hotelservice
houdt in dat passagiers vanaf EUR 99,- een hotelovernachting kunnen
boeken nabij Schiphol, bijvoorbeeld op de dag voor vertrek. De
reiziger kan kiezen tussen het Sheraton hotel op het luchthaventerrein
en het Van der Valk Hotel aan de A4. De auto kan kosteloos of tegen
sterk gereduceerd tarief geparkeerd worden bij het hotel.
De BluelinQ services zijn uitsluitend via de website klm.nl te boeken.
Alle reizigers die vliegen met KLM of een van de KLM-partners en die
vertrekken of aankomen op Schiphol, kunnen gebruik maken van de
BluelinQ services. Klanten kunnen vooraf voor alle diensten een
prijsopgave opvragen. Deze wordt direct online afgegeven. Pas na het
boeken wordt om een online betaling gevraagd. Dit kan met een geldige
creditcard of iDeal. De betaling geschiedt rechtstreeks aan de
leverancier.
KLM