KLM

KLM brengt Schiphol dichterbij met BluelinQ

10.04.08

KLM brengt Schiphol dichterbij met BluelinQ

KLM heeft deze week via haar website klm.nl een dienst geĂŻntroduceerd waarmee passagiers snel, eenvoudig en voordelig van en naar Schiphol kunnen reizen. Deze service, BluelinQ, is vooral gericht op passagiers van buiten de Randstad en start met drie diensten; een autoverhuur-, transfer- en hotelservice. KLM draagt met BluelinQ bij aan een verbeterde bereikbaarheid van Schiphol.

"Concurrerende luchthavens in de grensgebieden proberen Nederlandse reizigers naar zich toe te trekken. Wij vinden het strategisch belangrijk om daar tegenwicht aan te bieden," zegt Welmer Blom, verkoopdirecteur KLM Nederland. "Daarnaast begrijpen wij onze klanten, dus als passagiers van buiten de Randstad vinden dat de reis naar Schiphol vaak veel tijd en geld kost, spelen we daarop in." Met de BluelinQ autoverhuurservice kunnen passagiers vanaf EUR 99,- retour, ongeacht de woonplaats, een auto huren via autobedrijf AVIS. De huurauto wordt ruim voor vertrek bij de reiziger thuis of op kantoor afgeleverd. Vervolgens kan de passagier de auto nabij de vertrekhal op Schiphol inleveren. Op de dag van terugkomst kan de passagier de huurauto weer ophalen en zelf naar huis rijden. Daar wordt de auto door medewerkers van AVIS weer opgehaald. Met deze nieuwe dienst van KLM heeft de passagier het gemak en comfort van eigen vervoer zonder zorgen over parkeren c.q. parkeerkosten.

Passagiers die niet zelf willen rijden kunnen met de BluelinQ transferservice luxe vervoer per auto (Mercedes E-klasse of vergelijkbaar) met chauffeur reserveren via Verstraaten Business Travel, eveneens tegen speciale KLM-tarieven. De BluelinQ hotelservice houdt in dat passagiers vanaf EUR 99,- een hotelovernachting kunnen boeken nabij Schiphol, bijvoorbeeld op de dag voor vertrek. De reiziger kan kiezen tussen het Sheraton hotel op het luchthaventerrein en het Van der Valk Hotel aan de A4. De auto kan kosteloos of tegen sterk gereduceerd tarief geparkeerd worden bij het hotel.

De BluelinQ services zijn uitsluitend via de website klm.nl te boeken. Alle reizigers die vliegen met KLM of een van de KLM-partners en die vertrekken of aankomen op Schiphol, kunnen gebruik maken van de BluelinQ services. Klanten kunnen vooraf voor alle diensten een prijsopgave opvragen. Deze wordt direct online afgegeven. Pas na het boeken wordt om een online betaling gevraagd. Dit kan met een geldige creditcard of iDeal. De betaling geschiedt rechtstreeks aan de leverancier.