Gemeente Westvoorne
Let op: er zijn oplichters actief
Zoals u wellicht via de media heeft vernomen, is een aantal inwoners
van Spijkenisse, die huishoudelijke hulp hebben, slachtoffer geworden
van oplichters. In Westvoorne hebben wij nog geen melding gekregen van
dergelijke oplichting, maar voor de zekerheid informeren wij u
hierbij.
Wat hebben deze oplichters gedaan?
Er zijn klanten gebeld met de mededeling dat zijn of haar hulp ziek is
en dat er iemand anders komt. De vervangende hulp kwam inderdaad en
werkte een paar uur. Na afloop bleek dat er contant geld en pinpassen
verdwenen waren. Vervolgens belde zogenaamd de bank en vroeg om de
pincode. Daarna werd geld van de rekening gehaald.
Waar u op moet letten als iemand belt met de mededeling dat uw hulp
ziek is?
Controleer (telefonisch) bij uw thuiszorginstelling of uw hulp
inderdaad ziek is en dat u een vervanger krijgt. Vraag dan ook de naam
van de vervangende hulp;
Vraag uw vervangende hulp om zich te legitimeren (bijvoorbeeld via
rijbewijs, paspoort, identiteitsbewijs of legitimatiebewijs van de
thuiszorgorganisatie);
Geef nooit uw pincode aan een ander!! (een bank vraagt nooit uw
pincode);
Bent u slachtoffer geworden van oplichting, belt u dan de politie:
0900-8844.
Meer informatie
Indien u vragen heeft naar aanleiding van dit bericht, kunt u contact
opnemen met het gemeentelijk Wmo-loket via telefoonnummer (0181) 40 80
01. Het Wmo-loket is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 -
12.00 uur en op woensdagmiddag van13.30 tot 18.30 uur.