Gemeente Westvoorne


Let op: er zijn oplichters actief

Zoals u wellicht via de media heeft vernomen, is een aantal inwoners van Spijkenisse, die huishoudelijke hulp hebben, slachtoffer geworden van oplichters. In Westvoorne hebben wij nog geen melding gekregen van dergelijke oplichting, maar voor de zekerheid informeren wij u hierbij.

Wat hebben deze oplichters gedaan?
Er zijn klanten gebeld met de mededeling dat zijn of haar hulp ziek is en dat er iemand anders komt. De vervangende hulp kwam inderdaad en werkte een paar uur. Na afloop bleek dat er contant geld en pinpassen verdwenen waren. Vervolgens belde zogenaamd de bank en vroeg om de pincode. Daarna werd geld van de rekening gehaald.

Waar u op moet letten als iemand belt met de mededeling dat uw hulp ziek is?
Controleer (telefonisch) bij uw thuiszorginstelling of uw hulp inderdaad ziek is en dat u een vervanger krijgt. Vraag dan ook de naam van de vervangende hulp;
Vraag uw vervangende hulp om zich te legitimeren (bijvoorbeeld via rijbewijs, paspoort, identiteitsbewijs of legitimatiebewijs van de thuiszorgorganisatie);
Geef nooit uw pincode aan een ander!! (een bank vraagt nooit uw pincode);
Bent u slachtoffer geworden van oplichting, belt u dan de politie: 0900-8844.

Meer informatie
Indien u vragen heeft naar aanleiding van dit bericht, kunt u contact opnemen met het gemeentelijk Wmo-loket via telefoonnummer (0181) 40 80
01. Het Wmo-loket is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 - 12.00 uur en op woensdagmiddag van13.30 tot 18.30 uur.