Gemeente Arnhem

Arnhem bouwt verder aan Beste Binnenstad-campagne (22-04-2008) De gemeente Arnhem bouwt de Beste Binnenstad-campagne dit en komend jaar uit. Burgemeester en wethouders hebben 22 april besloten hiervoor een bedrag van 185.000 euro uit te trekken. De campagne richt zich op bezoekers uit de Randstad en uit de eigen regio, en op bezoekers van attractieparken, recreanten en vakantiegangers die in Arnhem en omgeving verblijven. Het doel is bezoekers te verleiden vaker en langer naar Arnhem te komen en hun bezoek extra aantrekkelijk te maken met speciale acties.

Zo afficheert de Beste Binnenstad van Nederland zich komende anderhalf jaar o.a. op de websites van ANWB-Kampioen en Libelle, op de regio-omroepen in Zuid-Holland, op TV Gelderland, op Gelderse bushaltes, in De Gelderlander en de Duitse en Nederlandse huis-aan-huisbladen in een straal tot 60 km rond Arnhem. Van 19 tot en met 21 juni (en in een juniweekend in 2009) vindt Arnhem verrassend gastvrij plaats: een evenement waarbij de binnenstad het toneel is van een doorlopende presentatie van de creatieve ondernemers.

Arnhem is vorig jaar september voor de duur van twee jaar uitgeroepen tot Beste Binnenstad van Nederland wegens het complete en knusse karakter van de binnenstad met haar prettig verblijfsklimaat en verscheidenheid aan winkel-, horeca en culturele aanbod. In 2007 heeft de gemeente meteen 62 mille vrijgemaakt om de verkiezing tot Beste Binnenstad breed uit te dragen: met een logo, een sticker op winkelramen, op borden en banieren, in advertenties enzovoorts. In 2008 en 2009 wordt de campagne, die ontwikkeld is door de gemeente Arnhem, Stichting Binnenstadsmanagement Arnhem (SBA) en het Regionaal Bureau voor Toerisme RBT-KAN, nog verder uitgebreid. .Zo zijn aan de 15 Arnhemse invalswegen afgelopen week borden geplaatst die de bezoeker welkom in de Beste Binnenstad heten. Verder wordt de sfeer van de Arnhemse binnenstad met haar bijzondere aanbod ingezet als uitnodiging voor het funshoppen. De vijf Duitse bladen in de grensstreek, uitgaans- en recreatie-media, huis-aan-huisbladen in Gelderland, Overijssel en oost-Brabant, en de Spits plaatsen een advertentie, de regionale omroepen in Gelderland en Zuid-Holland brengen een spot. Voor de koopzondag komt er een speciale poster.

De Arnhem verrassend gastvrij-weekenden, rond de langste dag in 2008 en 2009, trakteren de bezoeker op bijzondere activiteiten op verrassende locaties: bijvoorbeeld een muziekvoorstelling of theateroptreden in het warenhuis, de presentatie van een modevormgever in de beddenspeciaalzaak enz. Wie de hele winkelroute aflegt en een speciale strippenkaart laat volstempelen, dingt mee naar een compleet verzorgd verblijf in Arnhem. De Arnhemse horeca biedt het Happen en stappen-arrangement: een complete aanbieding voor verblijf en uitgaan in Arnhem.