Ingezonden persbericht

National Geographic viert succesvol Dag van de Aarde

Op 22 april is het wereldwijd Earth Day, een fenomeen dat in de jaren zeventig in de VS is ontstaan. Meer dan ooit worden we ons ervan bewust dat we zuinig op onze planeet moeten zijn. National Geographic greep deze dag aan om bij het belang van de aarde stil te staan.

Amsterdam, 23 april 2008 - 'Inspiring people to care about the planet' luidt de missie van National Geographic. Gisteravond vierde National Geographic de Dag van de Aarde in een bomvol Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Floortje Dessing presenteerde een afwisselende en dynamische avond voor lezers, kijkers en genodigden. Hoogleraar duurzame ontwikkeling en oud-astronaut Wubbo Ockels schetste een optimistisch toekomstbeeld waarin klimaatproblemen kunnen worden opgelost door de jeugd de toekomst te gunnen, natuurfotograaf Jan Vermeer toonde aan de hand van een selectie van zijn werk de schoonheid van onze planeet. De gemeente Amsterdam lichtte bij monde van de Ronald Prins haar klimaatdoelstellingen toe en de avond werd besloten met de prachtige National Geographic-documentaire Arctic Tale. Bovendien vond de première plaats van de single 'Ik mis je' van de band Kwatta, speciaal uitgebracht ter gelegenheid van de Dag van Aarde. Een deel van de opbrengst gaat naar de Noordpoolcampagne van het WNF.

's Ochtends reikte hoofdredacteur Aart Aarsbergen van National Geographic Magazine op het ministerie van VROM het eerste exemplaar van de National Geographic special Klimaatverandering uit aan secretaris-generaal Hans van der Vlist. 'Dergelijke initiatieven zijn belangrijk om draagvlak voor ons klimaatbeleid te scheppen,' zei Van der Vlist bij deze gelegenheid.

Voor meer informatie en fotomateriaal:
National Geographic Channel             National Geographic Magazine
Laura Dompeling                     Aafke van der Lippe
Tel.    : +31 (0)20-5206 435                Tel.    :+31 (0)20-3140923
Email: laura@ngc.tv                 Email: aafke.van.der.lippe@genj.nl

-----------------------

---- --