( BW)(NY-NANHI-KALI) Nanhi Kali lanceert iSite, een totaal nieuwe
surfmethode voor non-profits

    Redactie Business

    NEW YORK (VS)--(BUSINESS WIRE)--23 april 2008--

  StrawberryFrog biedt toonaangevend wereldwijd opererend non-profit
 merk een nieuwe manier van denken in dit tijdperk van sociale media;
een "virtuele gids" begeleidt donateurs bij het surfen op internet en
     helpt hen zo het leven van jonge meisjes in India te redden

    Nanhi Kali is een toonaangevende wereldwijd opererende organisatie
zonder winstoogmerk die het leven van meisjes in India redt door ze
met financiële steun op school te houden, om te voorkomen dat ze het
huis niet uitkomen, worden uitgebuit in de kinderarbeid of in de
prostitutie of op hun tiende worden uitgehuwelijkt.

    Voor slechts $65 per jaar kunnen donateurs een Indiaas meisje op
school houden in plaats van op straat of nog erger.

    Nanhi Kali (dat "bloemknopje" betekent) werkte tot voor kort met
betaalde advertenties en reclamecampagnes om bekendheid te geven aan
haar project en donateurs te werven. Dat stelde de organisatie voor
een marketinguitdaging: hoe krijg je wereldwijd zoveel mogelijk
bekendheid tegen zo laag mogelijke PR-kosten? Voor een organisatie die
elke cent tweemaal moet omdraaien, was dit een vraag van levensbelang.

    "Het antwoord lag in de sociale media en het creëren van een zeer
ongebruikelijke virtuele gids", aldus Sheetal Mehta, directeur van de
organisatie Nanhi Kali.

    "We hebben gezien hoe sociale media en sociale netwerken een
wereldwijde marketing- en mediarevolutie teweeg hebben gebracht en
hebben besloten daarvan gebruik te maken", aldus Mehta. "De meeste
non-profit organisaties zitten nog vast in het traditionele
reclametijdperk en geven veel geld uit om media-aandacht te kopen. Wij
dachten: in het tijdperk van Google, Facebook en Flickr moeten we dat
beter en slimmer kunnen aanpakken."

    "We hebben de Nanhi Kali iSite ontwikkeld - een werkelijk
vernieuwende Internet 2.0-site, waarmee we ons project onder de
aandacht kunnen brengen en donateurs kunnen werven zonder dat we geld
hoeven te verspillen aan reclamecampagnes", aldus Mehta. "We hebben
een virtueel meisje in het leven geroepen: Shreya. Wanneer je
http://www.girlsmiles.org typt, komt Shreya op je scherm tot leven en
word je op een eenvoudige, vriendelijke manier door haar begeleid bij
het surfen op internet."

    Om haar visie tot leven te brengen, wendde Nanhi Kali zich tot
StrawberryFrog, een van 's wereld meest toonaangevende innovatieve
reclamebureaus.

    Scott Goodson, oprichter en chief creative officer van
StrawberryFrog, noemde Nanhi Kali "precies het soort merk waarmee we
wilden werken: modern, intelligent en een sociale activist. Bij
StrawberryFrog zijn we allemaal ontzettend trots dat we aan dit
project mogen meewerken, voor zo'n ongelofelijke, goede zaak."

    "We wilden van deze iSite een voorbeeld van vernieuwing voor de
reclamewereld maken", aldus Goodson. "Shreya leeft, ze is menselijk -
ze is de belichaming van de organisatie Nanhi Kali. Ze loodst je door
het 'wereldwijde web' waar allerlei informatie, content, beelden,
films, gemeenschappen en mensen te vinden zijn die met Nanhi Kali te
maken hebben, en ze laat je ook plekken zien waar je kunt helpen met
je geld en waar je je leerling kunt volgen. Dat is de toekomst van
internet: informatie zo organiseren dat die overzichtelijk en
menselijk wordt - zoals op onze iSite Girlsmiles.org."

    De iSite van Nanhi Kali is onlangs op Facebook en andere sociale
media gepresenteerd aan opiniemakers uit de hele wereld. Om Shreya tot
leven te wekken, heeft StrawberryFrog samengewerkt met AlbertKen, een
technisch 'branded utility'-bureau uit Zweden.

    "Het is een totaal nieuwe benadering van internet," aldus Martin
Stadhammar van AlbertKen. "Je kunt de beweging Nanhi Kali ervaren
vanuit verschillende sites."

    Volgens Mehta van Nanhi Kali is de iSite "op briljante wijze
gerealiseerd en al uiterst effectief gebleken. De iSite van Nanhi Kali
heeft al duizenden nieuwe potentiële donateurs en honderden
schenkingen van over de hele wereld opgeleverd, wat nieuwe financiële
steun betekent voor de jonge meisjes die Nanhi Kali helpt."

    Nanhi Kali is een liefdadigheidsprogramma dat de opleiding van
kansarme en minder bevoorrechte meisjes in India financiert. De
organisatie steunt op dit moment meer dan 37.000 meisjes in stedelijke
en plattelandsgebieden in India. http://nanhikali.org/

    StrawberryFrog is een toonaangevend onafhankelijke wereldwijd
opererend reclamebureau, dat bekendheid heeft gekregen door zijn
vernieuwende werk voor Heineken, Frito Lay, Morgan Stanley, Mahindra,
Microsoft en Asics Onitsuka Tiger. www.StrawberryFrog.com AlbertKen is
een in Zweden gevestigd technisch bureau dat is gespecialiseerd in
websites.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--HB/la*

    CONTACT: Fast Horse
             John Reinan, +1 612-751-2335
             johnr@fasthorseinc.com
             of
             Nanhi Kali
             Sheetal Mehta, MEHTA.SHEETAL@mahindra.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.