De Arabische wereld volgens het nieuwe tijdschrift Ontdek Arabia


NIJMEGEN, 20080424 -- De luxe van steden als Abu Dhabi en Dubai, het ontstaan van de islam, de Arabische projecten van het Nederlandse bedrijf Royal Haskoning: dit is slechts een greep uit de onderwerpen die aan bod komen in de eerste Ontdek Arabia. Sillen Media Projecten lanceert Ontdek Arabia, het tijdschrift met diepgaande informatie over de landen op het Arabisch schiereiland. In een tijd waarin vaak wordt gefocust op de problemen tussen de Arabische en de Westerse wereld en in een tijd waarin negatieve berichten over de Arabische wereld de boventoon voeren wil Ontdek Arabia een positief geluid laten horen. Het eerste nummer van Ontdek Arabia verschijnt op 29 april 2008.

Ontdek Arabia wil aanzetten tot reizen. Mensen ontmoeten en het verdiepen in andere culturen leidt tot wederzijds respect. En onvergetelijke ervaringen.
Door middel van diepgaande artikelen en prachtige fotografie leert de lezer de bijzondere tradities, cultuur en natuur maar ook de ongekende luxe en economische groei van het Arabisch Schiereiland kennen. In het tijdschrift komen de volgende landen aan bod: Jordanië, Jemen, Oman, Saoedi-Arabië, Bahrein, Qatar, Koeweit en de Verenigde Arabische Emiraten.

Het eerste nummer van Ontdek Arabia verschijnt op 29 april 2008 in een oplage van 20.000 exemplaren, daarna tweemaandelijks. Het tijdschrift is verkrijgbaar bij 1100 boekhandels en kiosken in heel Nederland, daarnaast verloopt de distributie via abonnementen.

Sillen Media Projecten is een jong en ambitieus bedrijf, gevestigd in Nijmegen. Het geeft al drie jaar het succesvolle Ontdek Afrika uit en daar blijft het niet bij want voor 2008 staat ook de lancering van Ontdek China gepland.

Maak kennis met de schoonheid van een andere wereld, maak kennis met Ontdek Arabia...

www.ontdekarabia.nl