( BW)(NY-AMERICA-ONLINE-1)(TWX) AOL rondt overname van Bebo, het
internationale sociale medianetwerk, af.; Het bedrijf kondigt een
nieuwe AOL-businessunit, People Networks, onder de leiding van Joanna
Shields aan.; AOL richt zich op groei op drie belangrijke vlakken -
uitgeverij, netwerken voor iedereen en reclame.

    Redactie Business

    NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--19 mei 2008--AOL heeft de afronding van
de overname van Bebo, een internationaal sociaal medianetwerk,
aangekondigd. Het overgenomen bedrijf zal centraal staan in de nieuwe
bij AOL opgerichte businessunit People Networks. Joanna Shields, de
CEO van Bebo, zal uitvoerend vicepresident van AOL en president van
People Networks worden. Deze businessunit is de combinatie van Bebo,
AIM, ICQ en andere community-platforms van AOL en bereikt circa 80
miljoen gebruikers over de hele wereld. * Shields zal direct
ondergeschikt zijn aan Ron Grant, president en COO van AOL.

    "Met de toevoeging van Bebo en de oprichting van People Networks
is AOL uniek geplaatst om te kapitaliseren op de explosieve groei in
sociale mediaruimte door aan consumenten een persoonlijker ervaring te
bieden en aan adverterende bedrijven een betere manier om hen te
engageren", aldus Randy Falco, voorzitter en CEO van AOL. "AOL richt
zich momenteel voor 100% op groei van onze activiteiten op drie
belangrijke vlakken - ons reclamenetwerk, onze drukkerij en netwerken
voor iedereen. Dit doen wij door relevante inhoud en reclame te
leveren overal op internet. De voortgang die wij in elk gebied boeken,
is enorm."

    In maart bereikte het uitgeverijnetwerk van AOL een nieuw record
zowel qua unieke bezoekers als qua bekeken pagina's. Dit was de zesde
opeenvolgende maand van groei volgens comScore Media Metrix, dat
Platform-A van AOL ook evalueerde als het toonaangevende netwerk voor
weergave van reclame op internet, met een bereik van 91% van het
binnenlandse internetpubliek.

    Ron Grant voegde nog toe: "In tegenstelling tot andere sociale
netwerken die het moeilijk hadden om sites in geld om te zetten zonder
de ervaring van de gebruiker in gevaar te brengen, heeft Bebo een
omgeving gemaakt waar adverteerders, merken en mediabedrijven zinvolle
en relevante conversaties met gebruikers kunnen hebben. De combinatie
van Bebo met onze andere sociale media-applicaties, onze sites met
inhoud en Platform-A zal ons een ongeëvenaarde mogelijkheid bieden om
waarde te creëren voor dit zeer geëngageerde publiek."

    "Bebo is erin geslaagd om gebruikers het beste platform te bieden
voor entertainment, zelfuitdrukking en community", aldus Joanna
Shields. "People Networks versterkt deze visie door ons bereik uit te
breiden, onze gebruikers sms-communicatieprogramma's te bieden en hen
de mogelijkheid te geven hun passie te delen met anderen, net als
hen."

    Integratie van People Networks

    Een van de eerste initiatieven voor People Networks zal de
integratie zijn van de andere community-applicaties en -programma's
van AOL, zoals IM, chat en mail, in Bebo. Gebruikers zullen AIM- en
Bebo-profielen kunnen samenvoegen, zodat zij dezelfde namen op
internet kunnen gebruiken zonder opnieuw te registreren. AIM is het
toonaangevende sms-netwerk in de VS met meer dan 30 miljoen
gebruikers. ICQ heeft 28 miljoen actieve gebruikers wereldwijd.

    Daarnaast zal People Networks andere recente overnames van AOL
integreren, waaronder Goowy Media, het bedrijf van widget-technologie,
en Yedda, de sociale vraagbaakdienst. Integratieplannen omvatten
eveneens de volledige distributie van AOL- en Bebo-inhoud en
-applicaties om het aanbod van de gecombineerde netwerken uit te
breiden. AOL zal bijvoorbeeld de succesrijke, originele programmering
van Bebo promoten - zoals de bekroonde programma's 'KateModern',
'Sofia's Diary' en 'The Gap Year' -- over de diverse AOL-kanalen. Bebo
zal de muziek- en entertainmentinhoud van AOL integreren.

    "Deze combinatie is meer dan alleen maar producten bijeenbrengen.
De combinatie betekent dat de buitengewone managementteams van Bebo en
AOL worden samengevoegd", aldus Shields. "Met de combinatie van Bebo,
AIM en ICQ en de andere community-producten van AOL kunnen wij de
consument niet alleen een ongeëvenaard aanbod voorstellen, maar
beschikken wij over de beste leaders in de sector om ons succes voor
de toekomst te verzekeren."

    Shields was president van Bebo in de afgelopen 18 maanden en was
er verantwoordelijk voor alle internationale commerciële aspecten van
het bedrijf. Voordat zij bij Bebo kwam, was Shields algemeen directeur
bij Google Europa, Rusland, het Midden-Oosten en Afrika, waar zij
verantwoordelijk was voor de opbouw en uitbreiding van het
'syndication network' (verkoop van rechten aan meerdere afnemers) voor
reclame en de oprichting van samenwerkingsverbanden voor inhoud. Zij
heeft meer dan 20 jaar ervaring in het hoger management bij
toonaangevende technologie- en internetbedrijven.

    Integratie van marketingmogelijkheden

    People Networks zal voortbouwen op het succes van Bebo om rijke,
sociale mediaervaringen te creëren die met succes
marketingmogelijkheden integreren.

    Bebo was de pionier in de praktijk van 'engagementmarketing' in
sociale netwerken voor het opzetten van een langdurige persoonlijke
relatie tussen een merk en de meer dan 42 miljoen leden van de
Bebo-community. Honderden merken en organisaties, waaronder Apple en
Nike en veel andere, maken momenteel gebruik van Bebo als een platform
om een doorlopende conversatie met de consument gaande te houden.

    Bebo heeft bovendien de weg gebaand voor samenvoeging van
originele internetentertainment en sociale netwerking op een wijze
waardoor bedrijven hun boodschap kunnen integreren in aantrekkelijke
verhalen. Producties van Bebo zijn onder meer 'KateModern', de meest
geslaagde internetserie, 'Sofia's Diary' en het op handen zijnde 'The
Gap Year'.

    Met het platform Open Media van Bebo kunnen mediabedrijven hun
inhoud distribueren aan gebruikers van Bebo met behoud van 100% van
hun reclame-inkomsten. Open Media is geïntroduceerd in november 2007
met CBS, MTV Networks, BBC, Turner, ESPN en andere en heeft momenteel
meer dan 400 partners voor tienduizenden video's voor het omvangrijke
videoarchief van Bebo.

    Het platform Open Application van Bebo was het eerste platform
waardoor ontwikkelaars gemakkelijk hun applicaties van Facebook naar
Bebo kunnen transfereren. Ontwikkelaars hoeven aldus minder te
investeren om hun bereik uit te breiden en de leden van Bebo genieten
van een betere gebruikservaring. Sinds de publieke opening van het
platform in januari 2008 zijn meer dan 6.500 applicaties op Bebo
geïntroduceerd.

    Om het vermogen van AOL te verhogen om geld te halen uit Bebo en
andere sociale netwerken, heeft het bedrijf onlangs plannen
aangekondigd voor de introductie van een programma voor het 'screenen
van inhoud'. De technologie van het programma is dezelfde als de
technologie die AOL gebruikt voor de bekroonde controleprogramma's
voor ouders. Het zal adverteerders helpen bij problemen met reclame op
sites voor sociale netwerking met door gebruikers gegenereerde inhoud
door aan deze pagina's een cijfer voor kwaliteit te geven en
uitsluitend de advertenties te plaatsen die de kwaliteitsdrempel
overschrijden. AOL is van plan om dit programma voor het screenen van
inhoud in het derde kwartaal te introduceren.

    Bebo is opgericht in 2005 en werd al snel een van de
toonaangevende sociale netwerken in het VK. Het is nr. 1 gerangschikt
in Ierland en Nieuw-Zeeland en nr. 3 in de VS inzake engagement.
Gebruikers van Bebo over de hele wereld brengen gemiddeld 30 minuten
per dag op de site door. Bebo heeft circa 100 werknemers in kantoren
in het VK en San Francisco en Austin, Texas, in de VS. Het bedrijf zal
werken als een 100% dochterbedrijf van AOL.

    Over AOL

    AOL(R) is een mondiale webservice-onderneming die een aantal van
de populairste webbestemmingen exploiteert, een compleet pakket gratis
software en services aanbiedt, een van de grootste
internettoegangsbedrijven van de V.S. leidt en een volledig
assortiment advertentieoplossingen levert. Een dochtermaatschappij met
meerderheidsbelang van Time Warner Inc. (NYSE:TWX), AOL LLC en haar
dochtermaatschappijen zijn actief in de V.S., Europa, Canada en Azië.
Meer inlichtingen vindt u op AOL.com.

    * Bron voor cijfergegevens in dit perscommuniqué: comScore Media
Metrix, maart 2008, behalve de cijfers over het aantal gebruikers van
Bebo, die interne cijfers zijn.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

MULTIMEDIA AVAILABLE:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5688555

    --30--PP/ny*

    CONTACT: AOL
             Tricia Primrose, 703-265-2896
             Tricia.Primrose@corp.aol.com
             of
             Anne Bentley, 703-265-2825
             Anne.Bentley@corp.aol.com
             of
             Bebo
             Sarah Gavin, +44 (0)207 478 0303
             Sarah@bebo.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.