Journalisten geen tijd voor het ontbijt

20/05/2008 18:36

Impact

ALMELO 20 MEI 2008 - Ter gelegenheid van de introductie van Bröd in de Melk, het eerste echte bakkersproduct onder de cereals, heeft Bolletje vandaag een smaaktest gehouden onder het Nederlandse journalistengilde. Door middel van een testkit werd een groep van ruim 100 journalisten gevraagd een mening te geven over dit enige oer-Hollandse product in het voornamelijk door Amerikanen en Britten gedomineerde ontbijtschap.

Alle journalisten reageerden vrijwel unaniem positief op de test, hoewel de meesten helaas door de grote werkdruk op de redacties geen tijd konden vinden om de test voor de deadline volledig uit te voeren. Op het moment van schrijven van dit persbericht, waren de testresultaten van 12% van de panelleden genoteerd.

Gelukkig voor Bolletje bleek slechts één van de ondervraagden de voorkeur te geven aan de concurrent, cereal X. Alle anderen bestempelden Bröd in de Melk als lekkerste. 75% van het panel gaf ook aan Bröd in de Melk het knapperigst te vinden, zelfs nadat het product 10 minuten in de melk had staan weken. Een citaat van een panellid: "Cereals smaken altijd naar natte servetten, maar Bröd in de Melk blijft echt knapperig!"

Over de gezondheidsaspecten kon op basis van de verstrekte informatie geen afgewogen oordeel gegeven worden, maar daar hoeven de gebruikers zich geen zorgen over te maken. Wanneer zij de voedingswaarden op de verschillende verpakkingen met elkaar vergelijken, blijkt Bröd in de Melk op alle fronten goed of beter te scoren dan zijn collega's in het schap.





http://www.bolletje.nl