Gemeente Rotterdam

Rotterdam scoort boven het landelijk gemiddelde.

Bezoekers van de gemeentelijke balies zijn tevreden over de dienstverlening. Rotterdam scoort een 7,8 tegenover het landelijk gemiddelde van een 7,6. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar de klanttevredenheid. De Stadswinkel Hoek van Holland scoort zelfs een 8,2. Vorig jaar scoorde Rotterdam nog een 7,6. Dat was even hoog als het landelijke gemiddelde van dat jaar.

Beter dan vorig jaar
Gemiddeld hebben de Nederlandse gemeenten het hoge niveau van hun baliedienstverlening weten vast te houden, maar Rotterdam heeft zich tegenover vorig jaar verbeterd. Dit blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat TNS NIPO in opdracht van Benchmarking Publiekszaken onder negentig gemeenten uitvoerde. Voor Rotterdam werden zo'n 1400 bezoekers naar hun waardering gevraagd.

Trots
Wethouder Verkeer, Vervoer en Organisatie, Jeannette Baljeu is trots op het resultaat: "Gemeente Rotterdam werkt hard aan goede dienstverlening. Hierbij zetten we in op dienstverlening via www.rotterdam.nl en via het servicenummer 0800-1545, maar dit laat zien dat ook de meer traditionele dienstverlening via de balie onze aandacht houdt".

Bron: Bestuursdienst, 28-05-2008