Ingezonden persbericht

Persbericht
Amsterdam, 28 mei 2008

Folder V&D geroemd om innovatie
V&D wint Folder Vakprijs 2008

Tijdens de dag van de Brievenbusreclame 2008 op dinsdag 27 mei heeft V&D de Folder Vakprijs gewonnen. De folder van V&D werd geroemd om onder andere de inspirerende communicatie, de professionaliteit en innovatie. Een onafhankelijke vakjury bestaande uit representanten uit alle geledingen van de folder-keten onder leiding van Charles Borremans, managing director van Draft FCB heeft deze prijs toegekend aan V&D. V&D was samen met Gamma en Hema genomineerd. Met name waren de vakgenoten onder de indruk dat V&D de hele productie van de folder van begin tot het eind in eigen huis heeft gedaan, zonder inschakeling van een reclamebureau.

Folder inspirerend
V&D is uiteraard zeer verheugd met deze Folder Vakprijs. De folders die gemiddeld tweewekelijks op de deurmat van bijna 4 miljoen ontvangers belanden, vormen een belangrijk onderdeel in de Marketingcommunicatie Mix van V&D. Linda Eriksen, manager Marketingcommunicatie: 'Naast bekende folders als Prijzencircus en Prijscode, die voornamelijk gericht zijn op prijspromoties, hebben wij sinds september 2007 laten zien dat we goed in staat zijn om onze klanten te inspireren met thematische folders.'

Onderzoek toont waardering aan
Naast deze Folder Vakprijs, doet V&D regelmatig onderzoek. Zo vraagt V&D regelmatig feedback via onderzoeken van NTS/NIPO en het eigen 'V&D en jij'-panel (17.500 V&D klanten) om haar product te verbeteren. Dat de folders van V&D onder de ontvangers wordt gewaardeerd, blijkt uit de uitkomst van deze onderzoeken. 'Het grootste compliment krijgen we van de lezers van de folders. Gemiddeld waardeert de ontvanger onze folders met een rapportcijfer 7,5, terwijl gister uit onderzoek tijdens het congres bleek dat klanten gemiddeld reclamefolders in het algemeen waarderen met een 6,9.'

V&D
Over V&D
V&D bestaat sinds 1887 en is onderdeel van de retailgroep Maxeda. Met 61 vestigingen en ruim 11.000 medewerkers is V&D de grootste warenhuisorganisatie in Nederland. V&D ontvangt per week gemiddeld 1.8 miljoen bezoekers.

Noot voor redacties:
Voor meer informatie,