Gemeente Rotterdam

Nr. 92
28 mei 2008

Tevredenheid over balies gemeente stijgt verder
Rotterdam scoort met een 7,8 boven het landelijk gemiddelde

Bezoekers van de gemeentelijke balies zijn tevreden over de dienstverlening. Uit het jaarlijkse onderzoek naar de klanttevredenheid blijkt een score van 7,8 voor de Rotterdamse gemeentebalies, tegenover een landelijk gemiddelde van 7,6. Met name over Stadswinkel Hoek van Holland (score van 8,2) zijn Rotterdammers erg tevreden. Vorig jaar scoorde Rotterdam nog een 7,6. Dat was even hoog als het landelijke gemiddelde van dat jaar.

Gemiddeld hebben de Nederlandse gemeenten het hoge niveau van hun baliedienstverlening weten vast te houden, maar Rotterdam heeft zich tegenover vorig jaar verbeterd. Dit blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat TNS NIPO in opdracht van Benchmarking Publiekszaken onder negentig gemeenten uitvoerde. Voor Rotterdam werden zo'n 1400 bezoekers naar hun waardering gevraagd.

Wethouder Verkeer, Vervoer en Organisatie, Jeannette Baljeu is trots op het resultaat: "Gemeente Rotterdam werkt hard aan goede dienstverlening. Hierbij zetten we in op dienstverlening via www.rotterdam.nl en via het servicenummer 0800-1545, maar dit laat zien dat ook de meer traditionele dienstverlening via de balie onze aandacht houdt".

noot voor de redactie/

Gemeente Rotterdam