Ingezonden persbericht


Goed design maakt een
verschil:
Fujitsu Siemens Computers pakt uit met een uniform designconcept

Uniek in Europa: de
IT-fabrikant gebruikt haar end-to-end- designconcept om de waarde van haar producten te benadrukken en haar merkherkenning te vergroten

Maarssen, 3 juni
2008

- De massamarkt voor
computers is verwarrend; producten zijn vaak duplicaten van elkaar. Fujitsu Siemens Computers legt de lat hoger met haar nieuwe end-to-end designconcept. Europa's toonaangevende IT fabrikant heeft beslist het designproces te integreren in al haar productiestappen. Zowel de buitenkant als de binnenkant is een zaak van design geworden: Fujitsu Siemens Computers streeft naar het afleveren van innovatie, gebruiksvriendelijkheid en processing power. "Design is niet zomaar een modegril voor ons, het is een strategische investering in het merk op lange termijn", zei Barbara Schaedler, Chief Marketing Officer.

Het bedrijf
ontwikkelde de designtaal in een interdisciplinair project gedurende twee jaar. Het design is bindend

in de toekomst voor alle
Fujitsu Siemens Computers consumenten- en businessproducten. Designers, ingenieurs, productmanagers en marketingexperts hebben allemaal de koppen bijeengestoken om de beste oplossingen te vinden. Daarbij werd ook rekening gehouden met de mening van klanten. De erkende internationale lang=NL-BE
design-
en innovatieadviseurs
IDEO met vestigingen in Palo
Alto, Londen en München ondersteunden het team als externe partner. Fujitsu Siemens Computers is de eerste computerfabrikant in Europa die een uniforme designtaal definieert voor alle productseries. De designrichtlijnen bepalen bijvoorbeeld dat alle mens/machine interfaces gestandaardiseerd zijn in het zwarte deel van het toestel zoals dat het geval is met poorten en kaartlezers, die vooraan het product worden geplaatst, of het een PC of een laptop betreft; hetzelfde geldt voor de muis en
de USB-stick. De
gebruiksvriendelijke en vlot toegankelijke features zijn ook van toepassing op basismodellen.

"De buitenkant
ontwerpen van binnenuit" is het credo voor het end-to-end designconcept dat de meesten verkiezen, zoals bleek uit een gezamenlijk globaal onderzoek bij 1.200 klanten. Het duidelijk bepaalde design met een hoek van 45 graden verzekert plezier bij het gebruik van de computer en randapparatuur. Mobiel of vast, op het werk of thuis, voor webgebruik of geavanceerde toepassingen, gebruikers willen computers waar ze plezier aan
hebben en die ze kunnen gebruiken om hun eigen communicatie-infrastructuur op te bouwen. Daarom hebben de designers en ingenieurs bij Fujitsu Siemens Computers nauw samengewerkt om een concept te ontwikkelen dat het beste uit innovatieve technologieën haalt. Oplichtende zachte toetsen
en het platte toetsenbord nodigen uit tot een intuïtieve bediening. Standaard gebruikstoetsen bieden een vlotte toegang tot een groot aantal functies zoals bijvoorbeeld multimedia functies. De technologische elementen van de toestellen zijn onmiddellijk zichtbaar. Technologie maakt het verschil, design toont het.

Fujitsu Siemens Computers
lanceert drie nieuwe productreeksen met het nieuwe design:

+ AMILO is de naam
voor de consumentenproducten in hoog contrasterend wit en zwart: schoonheid staat hier voor functionele verfijning. Een elegant accessoire is de kleine, vierkante GraphicBooster die van de ultralichte AMILO Sa 3650, bijvoorbeeld, een echt geavanceerd grafisch station maakt. De modellen hebben een glanzend wit oppervlak met rechte, zwarte scheidingslijnen en zien er mooi uit, waar u ook bent.

+ SCENICVIEW,
ESPRIMO Mobile, ESPRIMO en CELSIUS laten hun talenten zien in een businessomgeving. Deze toestellen, bekleed met klassiek/afgezwakt antraciet, stralen betrouwbaarheid, veiligheid en degelijkheid uit. Of u ingenieur bent of manager, man of vrouw - deze mobiele toestellen zijn uw beste vrienden op businessmeetings en als desktops de perfecte partner op de werkplek. (verkrijgbaar vanaf de zomer 2008)

+ PRIMERGY is, net
als voorheen, de naam van Fujitsu Siemens Computers voor alle centrales die het beste halen uit elk gegevenscentrum. Deze grijs/zwarte servers zien er niet alleen sterk uit, ze zijn het ook. Ze garanderen veiligheid en een hoge beschikbaarheid voor beveiligde gegevens. (verkrijgbaar vanaf Q1 2009)

De consistentie van
het design concept zorgt voor een hoog niveau van standaardisering en individualisme. Specifieke producten en modellen, op maat gemaakt van klantengroepen, zullen in dit design verschijnen in korte innovatiecycli. Klantentests hebben aangetoond dat design een hoge mate van merkherkenning garandeert: 80 procent schreef de producten toe aan Fujitsu Siemens Computers.



-
Einde -

Over
Fujitsu Siemens Computers:

Fujitsu
Siemens Computers is de toonaangevende Europese IT-fabrikant en de marktleider in Duitsland. Met zijn strategische nadruk op innovatieve mobiliteit en producten, diensten en oplossingen voor dynamische datacenters, levert het bedrijf een uniek assortiment van producten en diensten, van notebooks en desktops tot servers en oplossingen en diensten voor de IT-infrastructuur. Fujitsu Siemens Computers is aanwezig op alle belangrijke markten van Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Zijn dienstendivisie is in 170 landen actief. Het bedrijf doet zijn voordeel met de globale samenwerking en het innovatievermogen van zijn twee aandeelhouders, Fujitsu Ltd. en Siemens AG. De nadruk ligt op de specifieke vereisten van de klanten, van grote tot kleine of middelgrote ondernemingen of privégebruikers. Fujitsu Siemens Computers is lid van het United Nations Global Compact Initiative.

Voor
meer informatie over sociaal verantwoord ondernemen, bezoekt u:


www.fujitsu-siemens.nl
.
Hier vindt u ook ons videoplatform met nieuws en achtergrondinformatie. Voor beeldmateriaal bezoekt u de fotoserver:



http://www.fsc-mediaserver.com/fsc-photoserver
lang=DE
.

PR-contactpersonen:


Christiene
Bouwens

Manager
Marketing
Communicatie

Tel :
+31 (0)346 - 598 794 / +31 (0)6-533 86 091

lang=DE
Telefax:
+31
(0)346-550152

E-mail :



christiene.bouwens@fujitsu-siemens.com

Marenthe
de Nijs

PRima!

Tel:+31
(0)172 - 479913 / +31 (0)6-1850 1806

Telefax:
+31 (0)172-479607

E-mail:



marenthe@primacommunicatie.nl