Ingezonden persbericht


Persbericht

Human Inference opgenomen in visionaries -kwadrant in Gartners Magic Quadrant for Data Quality Tools 2008

Evaluatie gebaseerd op volledigheid van visie en executievermogen

Arnhem, 9 juni 2008 Gartner Inc. heeft Human Inference, één van Europa s toonaangevende organisaties op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, opgenomen in het Visionaries -kwadrant van zijn Magic Quadrant for Data Quality Tools, 2008*. Gartner onderzocht wereldwijd veertien internationale aanbieders van datakwaliteits-oplossingen op volledigheid van visie en executievermogen.

Het rapport geeft aan dat het merendeel van de innovaties van buiten Amerika komt. Het afgelopen jaar zijn wij begonnen met de uitrol van HIquality Suite 6 naar onze klanten en krijgen internationaal positieve feedback op de flexibiliteit van de oplossing en het verbeterde gebruiksgemak. Daarnaast zien we een sterke groei in het aantal klanten dat onze SaaS oplossing willen aanschaffen , aldus Winfried van Holland, CTO van Human Inference.

Hugo Verwijs, CEO van Human Inference, is verheugd en ziet in de beoordeling van Human Inference een bevestiging van de strategie van zijn bedrijf: We zijn erg blij met de uitkomst van dit toonaangevende en onafhankelijke rapport, te meer omdat wij geloven dat Human Inference als onafhankelijke Europese aanbieder zijn sterke positie vasthoudt in een sterk groeiende, innovatieve en veranderlijke markt.

In het rapport omschrijft Gartner visionaries als organisaties die een sterk besef hebben van de huidige en toekomstige trends in de markt, zoals het belang van het continu monitoren van datakwaliteit, inzet van consultants die specifieke en specialistische kennis hebben en het leveren van diensten op het gebied van datakwaliteit. Ze hebben kwaliteiten die aansluiten bij deze trends, maar ze hebben evenwel nog niet de positie in de markt, de naamsbekendheid, de customer base en de middelen van de grotere aanbieders.

Over Magic Quadrant

Gartner, Inc. heeft het copyright 2008 voor het Magic Quadrant. Deze term wordt in dit bericht met toestemming gebruikt. Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een markt in en voor een bepaalde tijdspanne. Het visualiseert Gartner s analyse van hoe bepaalde leveranciers scoren op criteria voor deze markt die door Gartner zijn gedefinieerd. Gartner heeft geen belang bij leveranciers, producten of diensten die worden getoond in het Magic Quadrant en adviseert gebruikers van technologie niet om leveranciers te kiezen die zijn geplaatst in het Leaders quadrant. Het Magic Quadrant is alleen bedoeld als onderzoekshulpmiddel en niet als leidraad voor een bepaalde keuze. Gartner ziet af van alle aanspraken, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief aanspraken op de verkoopbaarheid, of geschiktheid voor een bepaald doel.


* Gartner Magic Quadrant for Data Quality Tools by Ted Friedman and Andreas Bitterer, 4 juni 2008.

Over Human Inference

Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van gegevens verbetert en vervuiling voorkomt. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is.

Meer dan 250 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference ook vestigingen in Engeland, Duitsland, België en India en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Maleisië. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere, ABN AMRO, Allianz, Belastingdienst Automatiseringscentrum, Centraal Beheer Achmea, Center Parcs, Delta Lloyd verzekeringsgroep, KPN Telecom, ING, RWE Energy, Essent, E.ON IS GmbH, NS Reizigers, Schufa, Sparkassen Informatik GmbH & Co. KG, Telegraaf, Wegener en TNT Express GmbH.

Ingezonden persbericht